کد خبر : 42042

با وجود پایداری نرخ‌های رقابتی و مناسب پلی استایرن انبساطی ایرانی در بازار اروپا؛

کیسه های بزرگ پلی استایرن انبساطی ایرانی مشتریان خارجی را دچار تردید کرد

علی‌رغم مناسب و رقابتی بودن نرخ ارائه‌شده، این مسئله که محموله‌ها در کیسه‌های بزرگ ارسال می‌شوند تصمیم را برای ما سخت کرده است

کیسه های بزرگ پلی استایرن انبساطی ایرانی مشتریان خارجی را دچار تردید کرد

پتروتحلیل- قراردادهای پلی استایرن انبساطی در اروپا با کاهش‌های بیشتری در مقایسه با قراردادهای پلی استایرن بسته شدند. این مسئله به این دلیل بود که فروشندگان پلی استایرن سعی داشتند، برخلاف کاهش‌های رخ‌داده در قراردادهای استایرن ماه نوامبر، میزان کاهش‌ها را تحت کنترل درآورند.

به گزارش «پتروتحلیل»، پلی استایرن انبساطی اروپا در نرخ 110 تا 150 یورو در هر تن پایین‌تر قیمت‌های ماه اکتبر مبادله شد و درنتیجه بازه‌ی کلی قیمت‌های پلی استایرن انبساطی برای گرید غیرقابل اشتعال (کندسوز) سفید به 1380 تا 1430 یورو در هر تن و برای گرید معمولی سفید و گریدهای غیرقابل اشتعال (کندسوز) سیاه/خاکستری به 1380 تا 1450 یورو در هر تن (با سیستم FD ایتالیا، شرایط 60 روزه) رسید.

پلی استایرن انبساطی ایرانی نیز همچنان نرخ رقابتی خود را حفظ کرد و 130 تا 140 یورو در هر تن پایین‌تر از بازه‌ی پایین قیمت‌های اروپایی باقی ماند. گرید معمولی سفید پلی استایرن انبساطی نیز در نرخ 1250 تا 1310 یورو در هر تن (DDP ایتالیا، شرایط 30/60 روزه) ارائه شد.

یکی از تبدیل‌کنندگان، پیشنهادی که برای گرید معمولی سفید پلی استایرن انبساطی ایرانی ارائه‌شده بود و 150 یورو در هر تن نسبت به پیشنهاد قبلی برای این محصول پایین‌تر بود را رد کرد. فرد خریدار اظهار داشت: «علی‌رغم مناسب و رقابتی بودن نرخ ارائه‌شده، این مسئله که محموله‌ها در کیسه‌های بزرگ ارسال می‌شوند تصمیم را برای ما سخت کرده است.» پتروشیمی های تبریز و انتخاب تولیدکنندگان پلی استایرن انبساطی در ایران هستند.

با این وجود، مدت زمان تولید تا تحویل کالا و همین‌طور دورنمای نه‌چندان مناسب قیمت‌ها در میانه‌ی فصل رکود بازار موجب شده اکثر خریداران اروپایی، این ماه از مشارکت در بازار محموله‌های وارداتی خودداری کنند.

ارسال نظر