کد خبر : 42006

‌تأمین خوراک رافینت۱ پتروشیمی شیمی بافت از پتروشیمی جم

پتروتحلیل-مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت از آغاز دریافت خوراک رافینت ۱ از پتروشیمی جم خبر داد.

به نقل از روابط عمومی پتروشیمی شیمی بافت، مهندس سیدمحسن شمس با اشاره به هدف این شرکت درسال جاری مبنی بر افزایش میزان تولید تا رسیدن به ظرفیت اسمی، گفت: به منظور تأمین بخشی از خوراک رافینت ۱ موردنیاز این کارخانه از ابتدای امسال با پتروشیمی جم بعنوان تولید کننده این خوراک وارد مذاکره شده و پس از رایزنی های مدیریتی و مهندسی، جهت تأمین این خوراک به میزان ۲۰۰ تن در روز با آن شرکت توافق و قراردادی منعقد شد.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت ادامه داد: از آنجایی که امکان ساخت سکوی بارگیری تانکر جهت حمل این خوراک از عسلویه تا محل کارخانه این شرکت در بندرماهشهر وجود نداشت، لذا با موافقت شرکت پایانه ها و مخازن عسلویه سکوی بارگیری در محل این شرکت احداث گردید.

وی در خصوص انتقال خوراک از عسلویه به ماهشهر اظهار داشت: در این راستا خط لوله ای به قطر ۴ اینچ و به طول ۵/۲ کیلومتر از واحد BD پتروشیمی جم به شرکت پایانه ها و مخازن طراحی و نصب شد.

مهندس شمس با بیان این که این پروژه بمدت ۷ ماه ماه بطول انجامید، تصریح کرد: علیرغم تحریم ها و ملاحظات خاص شرکت های سازنده تجهیزات اروپایی، همه تجهیزات موردنیاز طبق طرح تأمین و نصب شد و با پایان یافتن این پروژه و نیز امکان دریافت خوراک مطابق با قرارداد منعقد شده، می توان به مقدار روزانه ۱۰۰ تن افزایش تولید داشت.

مدیرعامل پتروشیمی شیمی بافت در پایان، هماهنگی و همکاری کلیه افراد تصمیم گیرنده و مدیران شرکت های NPC، پتروشیمی جم، پتروشیمی مبین و پایانه ها و مخازن را دلیل اصلی تکمیل شدن این پروژه عنوان کرد و از همه مدیران و عوامل مؤثر و همچنین کارگروهی که در شرکت شیمی بافت برای این موضوع تشکیل شد،بابت اجراء دقیق و به موقع این پروژه تقدیر و تشکر کرد.

ارسال نظر