کد خبر : 42002

پیش بینی ها از بازار پلیمر؛

سقوط قیمت ها در بازار چین/ انتظار ریزش قیمت پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله

نتظار می رود گروه سنگین اکستروژن و لوله بیشترین کاهش را تجربه کند که انتظار می رود بیش از 700 تومان به ازای هر کیلو باشد

سقوط قیمت ها در بازار چین/ انتظار ریزش قیمت پلی اتیلن سنگین اکستروژن و لوله

پتروتحلیل- در هفته منتهی به 16 نوامبر 2018 قیمت ها در بازار چین کاهش نسبتا زیادی را تجربه کردند، بدین ترتیب بیشترین کاهش برای پلی اتیلن سنگین لوله با بیش از 95 دلار کاهش بود. 

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت پلی اتیلن سنگین بادی نیز به میزان 65 دلار به ازای هر تن کاهش داشت تا قیمت میانگین این محصول به صورت تحویل در بازار چین به 1140 دلار به ازای هر تن برسد. بعد از آن پلی اتیلن سنگین تزریقی با 55 دلار کاهش و سنگین فیلم با 45 دلار کاهش به ازای هر تن قرار دارند. 

در همین حال پلی اتیلن سبک فیلم با 20 دلار کاهش و سبک خطی با 8 دلار کاهش از دیگر گریدهای کاهشی در بازار چین بودند. این در حالی است که در این هفته محموله ای از سوی ایران در بازار چین معامله نشده  و بیشتر محصولات از کشورهایی همچون تایلند، مکزیک و عربستان صعودی به بازار چین روانه شدند.

اوضاع این کالا ها در سایر بازارهای با اهمیت همچون ترکیه و منطقه GCC با ثبات بوده و کاهشی تجربه نشد. نرخ دلار سامانه نیما نیز با کاهش زیادی مواجه است و به نظر می رسد نزدیک به 4 درصد کاهش را تجربه کند ، نرخ دلار مبنای تمامی پیش بینی های انجام شده برابر با 8176 تومان بوده است که در صورتی که نرخ دلار مبنای محاسبه شرکت ملی پتروشیمی بالاتر یا پایین تر از این نرخ باشد میزان کاهش قیمت ها نیز دستخوش تغییر خواهد شد.

بدین ترتیب انتظار می رود گروه سنگین اکستروژن و لوله بیشترین کاهش را تجربه کند که انتظار می رود بیش از 700 تومان به ازای هر کیلو باشد. پلی اتیلن سنگین تزریقی ، بادی و فیلم نیز در رده های بعدی کاهش قرار می گیرند. انتظار می رود پلی اتیلن سبک خطی کاهشی کمتر از سایر گریدها را تجربه کند.

 

ارسال نظر