کد خبر : 41976

کاهش‌های سنگین در قیمت‌های اعلامی برای پلی استایرن و پلی استایرن انبساطی در ماه نوامبر از سوی تولیدکنندگان ترکیه

پلی استایرن انبساطی سفید داخلی در نرخ 1590 تا 1600 دلار در هر تن برای گرید غیرقابل اشتعال (کندسوز) و در نرخ 1560 تا 1570 دلار در هر تن برای گرید‌های معمولی و با شرایط فروش یکسان عرضه شدند

کاهش‌های سنگین در قیمت‌های اعلامی برای پلی استایرن و پلی استایرن انبساطی در ماه نوامبر از سوی تولیدکنندگان ترکیه

پتروتحلیل- تولیدکنندگان داخلی ترکیه کاهش‌های سنگینی در قیمت‌های پلی استایرن و پلی استایرن انبساطی ماه نوامبر خود نسبت به ماه اکتبر اعمال کردند. قیمت‌های کنونی آن‌ها، بسته به نوع  و گرید محصول، نشانگر کاهش‌هایی 100 تا 130 دلار در هر تنی برای پلی استایرن و 110 تا 140 دلار در هر تنی برای پلی استایرن انبساطی است.

به گزارش «پتروتحلیل»، آن‌ها پیش از آنکه برای خریداران جدی تخفیف‌های بیشتری لحاظ کنند، قیمت‌ها را در نرخ 1400 تا 1420 دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی و 1470 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم (FCA آدانا، یومارتالیک، نقد بدون مالیات بر ارزش افزوده) اعلام کرده بودند. در اواخر هفته تبدیل‌کنندگان از انجام معاملات پلی استایرن معمولی خود در نرخ 1350 تا 1370 دلار در هر تن خبر دادند.

در این میان، پلی استایرن انبساطی سفید داخلی در نرخ 1590 تا 1600 دلار در هر تن برای گرید غیرقابل اشتعال (کندسوز) و در نرخ 1560 تا 1570 دلار در هر تن برای گرید‌های معمولی و با شرایط فروش یکسان عرضه شدند.

منابع مطلع از تولیدکنندگان بازار تایید کردند: «مبادلات در ترکیه همچنان در رکود به سر می‌برد چراکه تقاضای نامناسب برای محصولات نهایی باعث پایین ماندن میزان مصرف شده است. ما به دلیل کاهش‌های جهانی قیمت‌های استایرن و بوتادین، در نرخ‌های خود کاهش‌های شدیدی را اعمال کرده‌ایم. با وجود این، تقاضای خرید پلی استایرن انبساطی در ماه جاری اندکی بهتر از سایر محصولات بوده است.»

بر اساس نرم‌افزار تحلیل قیمت ChemObris، قیمت‌های استایرن (FOB شمال غرب اروپا) در بازار نقدی اروپا، علی‌رغم مشکلات در تولید برخی تولیدکنندگان صنایع بالادستی و صنایع پایین‌دستی، تقریباً به پایین‌ترین نرخ خود در یک سال و نیم اخیر رسیده است.

 

ارسال نظر