کد خبر : 41966

کاهش پلی اتیلن ترفتالات وارداتی و رسیدن به آستانه‌ی کمتر از 1200 دلار در ترکیه

کاهش پلی اتیلن ترفتالات وارداتی و رسیدن به آستانه‌ی کمتر از 1200 دلار در ترکیه

پتروتحلیل-اوایل این هفته معامله‌کنندگان در ترکیه گزارش دادند قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات چینی اندکی کمتر از آستانه‌ی 1200 دلار در هر تن شده است. 

به گزارش "پتروتحلیل"، کاهش‌ها در بازارهای صادراتی آسیا بر رویکرد به بازار تاثیر گذاشت و قیمت‌های وارداتی را بیش از پیش پایین آورد.

برخی معامله‌کنندگان انتظار دارند شاهد روند کاهشی محسوس‌تری در قیمت‌های صادراتی خارج از چین باشند؛ دیگر معامله‌کنندگان گزارش داده‌اند برخی عرضه‌کنندگان چینی در تردید هستند که آیا قیمت‌ها همین حالا هم به حداقل نرخ خود رسیده‌اند یا خیر. یکی از معامله‌کنندگان اظهار داشت: «قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات (FOB چین) در حال حاضر در نرخ 1140 دلار در هر تن قرار دارند و ممکن است در روزهای آتی به نرخ 1100 دلار در هر تن نیز برسند.»

بر اساس متوسط هفتگی شاخص تحلیلی ChemOrbis، پلی اتیلن ترفتالات وارداتی از اوایل سپتامبر روند کاهشی داشته است و قیمت‌ها از آن موقع در کل حدوداً 250 دلار در هر تن کاهش را ثبت کرده‌اند. اطلاعات نشان می‌دهد قیمت‌ها اخیراً به پایین‌ترین سطح خود از اوایل آپریل تاکنون رسیده‌اند.

بر این اساس، قیمت‌های پلی اتیلن ترفتالات چینd در بازه‌ی 1180 تا 1200 دلار در هر تن (CIF، مشمول 6/5 درصد عوارض گمرکی و 6/4 درصد عوارض اضافی، نقد) گزارش شده است. این نرخ‌ها نشانگر 50 تا 75 دلار در هر تن کاهش نسبت به هفته گذشته است. در این میان، پلی اتیلن ترفتالات پاکستانی نیز در نرخ 1240 تا 1250 دلار در هر تن (مشمول 3 درصد عوارض گمرکی و 6/4 درصد عوارض اضافی) معامله شده است.

ارسال نظر