کد خبر : 41952

پیروی ادامه‌دار بازار پلی استایرن چین از کاهش قیمت استایرن

پیش بینی می‌شود به دلیل ضعف در بازار صنایع بالادستی و بازار انرژی و همچنین تقاضای نامناسب، قیمت‌های پلی استایرن در روزهای آتی روند کاهشی فعلی خود را حفظ کنند.

پیروی ادامه‌دار بازار پلی استایرن چین از کاهش قیمت استایرن

پتروتحلیل-با پایین آمدن دوباره قیمت‌های استایرن، بازار پلی استایرن در چین کماکان و برای سومین هفته پیاپی شاهد کاهش‌های ناشی از تغییرات قیمت خوراک است.

به گزارش "پتروتحلیل"، در بازار وارداتی، محدودۀ کلی قیمت‌ها برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی معادل 1380 تا 1480 دلار در هر تن و معادل 1460 تا 1570 دلار در هر تن برای پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی، همگی (CIF، نقد)، گزارش شده‌اند. در مقایسه با هفته‌ی گذشته بازه‌ی پایین قیمت‌های هر دو محصول 40 دلار در هر تن کاهش داشت و بازه‌ی بالای قیمت‌های‌شان، برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی 30 دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی 10 دلار در هر تن پایین آمد. تاجری گزارش داد یک تولیدکننده‌ی تایوانی این هفته قیمت‌های پلی استایرن معمولی گرید تزریقی خود را 10 دلار در هر تن و قیمت‌های پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی 30 دلار در هر تن پایین آورد. تولیدکننده‌ی دیگری از تایوان نیز نسبت به هفته گذشته 40 تا 50 دلار در هر تن در قیمت‌های پلی استایرن خود کاهش داشت و از افت شدید قیمت‌های استایرن در بازار نقدی به عنوان دلیل کار خود یاد کرد. منبعی از جانب این شرکت خاطرنشان کرد: «روند کاهشی فعلی در بازار پلی استایرن موفق به احیای تقاضای خرید در بازار نشده است. خریداران هنوز خریدهای خود محدود به مایحتاج‌شان می‌کنند.»

طی این هفته در داخل چین، قیمت‌های بازار داخلی پلی استایرن شاهد کاهش‌های محسوسی بودند. تولیدکننده‌ای چینی قیمت‌های پلی استایرن معمولی گرید تزریقی خود را 600 یوان (معادل 87 دلار) در هر تن و قیمت‌های پلی استایرن مقاوم گرید تزریقی را 400 یوان (معادل 58 دلار) در هر تن نسبت به هفته‌ی گذشته کاهش داد. منبعی از جانب این شرکت اظهار داشت: «نظر به کاهش نرخ‌ها در بازار انرژی و افت قیمت‌های استایرن در بازار نقدی، عرضه‌کنندگان کاهش‌های قابل‌توجهی را در قیمت‌های پیشنهادی خود اعمال می‌کنند. بازار این هفته بسیار ضعیف است.»

بنا به گزارش منابع نزدیک به شرکت تایوانی Kaofu Chemical، بازگشایی خط تولید پلی استایرن مقاوم این شرکت که ظرفیت 50 هزار تن در سال را دارد و در شهر کاوهسیونگ واقع است یک هفته به تعویق افتاد. پیشتر قرار بود زمان این بازگشایی 8 نوامبر باشد.

عمدتاً پیشبینی می‌شود به دلیل ضعف در بازار صنایع بالادستی و بازار انرژی و همچنین تقاضای نامناسب، قیمت‌های پلی استایرن در روزهای آتی روند کاهشی فعلی خود را حفظ کنند. در این میان، یوان چین نیز به پایین‌ترین ارزش خود در برابر دلار آمریکا در 10 سال اخیر رسیده و این خود باعث محدود شدن تقاضا برای محموله‌ها وارداتی می‌شود.

مهم‌ترین نکات

• سومین هفته از کاهش‌های پلی استایرن

• کاهش‌های تازه در نرخ استایرن در بازار نقدی آسیا  

• میزان تقاضا هنوز محدود به احتیاجات خریداران  

• بازگشایی خط تولید پلی استایرن مقاوم شرکت تایوانی Kaofu  

• یوان به پایین‌ترین نرخ برابری با دلار در ده سال اخیر رسید

• نرخ وارداتی (دلار در هر تن):  پلی استایرن معمولی 1380 تا 1480| پلی استایرن مقاوم 1460 تا 1570 (CIF)

 

ارسال نظر