کد خبر : 41939

رکود ادامه دار در بازار پی وی سی ایران

در حالی بازار پی وی سی ایران با رکود مواجه است که نوسانات نرخ ارز از ماههای گذشته، تغییرات قیمتی بسیاری را در این بازار رقم زده است

رکود ادامه دار در بازار پی وی سی ایران

پتروتحلیل-در بازار ایران قیمت پی وی سی در هفته جاری به محدوده 9 هزار و 200 تومان در هر کیلو رسید. در این میان قیمت پی وی سی در بورس کالای ایران با توجه به نرخ ارز سامانه نیما با 751 تومان کاهش به رقم 6 هزار و 666 تومان رسید.

به گزارش «پتروتحلیل»، در حالی بازار پی وی سی ایران با رکود مواجه است که نوسانات نرخ ارز از ماههای گذشته، تغییرات قیمتی بسیاری را در این بازار رقم زده است.

افزایش چشمگیر قیمت دلار در ایران، از عمده ترین دلایل رشد نرخ پی وی سی در ماههای گذشته بوده، به طوری که نرخ این کالا تا دو برابر افزایش یافته است. این موضوع سبب شده تا فروش پی وی سی در بازار داخل برای پی وی سی سازهای ایرانی؛پتروشیمی بندرامام، غدیر،اروند و آبادان به صرفه باشد، از طرفی اجبار دولت ایران به عرضه ارز شرکت های پتروشیمی در سامانه نیما با قیمت 7 هزار و 700 تومان هم سبب شده تا تمایل به صادرات محصولات پتروشیمی کاهش یابد.

در همین حال قیمت صادراتی پی وی سی ایران به کشورهای سی ای اس هفته گذشته برای بندرامام و غدیر در محدوده ٩٠٠ دلار در هر تن قرار داشت، اما در هفته جدید تندری از سوی این شرکت ها تاکنون اعلام نشده است.

ارسال نظر