کد خبر : 41923

سرمایه‌گذاری 427 میلیون دلاری شرکت سابیک در دو واحد تولیدی سیلیسیم در الجبیل عربستان

سرمایه‌گذاری 427 میلیون دلاری شرکت سابیک در دو واحد تولیدی سیلیسیم در الجبیل عربستان

پتروتحلیل- به گزارش منابع شرکت عربستانی Sabic در روز سه‌شنبه، این شرکت دو یادداشت تفاهم را با شرکت‌های آلمانی SCHMID و RIWAQ Industrial Development شبرای اجرای طرح دو واحد تولیدی سیلیسیم در شهرک صنعتی الجبیل در شرق عربستان، به امضا رسانده است.

به گزارش "پتروتحلیل"، شرکت Sabic اعلام داشت این پروژه که ارزشی معادل 1/6 میلیارد ریال عربستان سعودی (برابر با 427 میلیون دلار) دارد، موجب تقویت و توسعه صنایع پایین‌دستی عربستان و جذب سرمایه‌گذاری خارجی به درون این کشور خواهد شد.

بازارهای نهایی سیلیسیم شامل صنعت نیم‌رسانا، وسایل الکترونیک و باتری‌ها و سلول‌های خورشیدی می‌شود.

Sabic همچنین روز سه‌شنبه اعلام کرد این شرکت در یک پروژه‌ی 4 میلیارد ریالی (ریال عربستان) برای تامین بخشی از مواد خام تحت یک قرارداد با شرکت Pan Asia PET مشارکت کرده است، پروژه‌ای که توسط این شرکت چینی در شهرک صنعتی جیزان به بهره‌برداری خواهد رسید.

یوسف البنیان، مدیرعامل شرکت پتروشیمی Sabic اظهار داشت: «این بخشی از تعهد شرکت Sabic برای بومی‌سازی دانش، فناوری و صنعت، به‌حداکثر رساندن ظرفیت داخلی و جذب سرمایه‌گذاری خارجی، و در قالب نقشی است که شرکت در چشم‌انداز 2030 عربستان سعودی دارد».

سند چشم‌انداز 2030 توسط دولت عربستان در سال 2016 به عنوان بخشی از حرکت این کشور برای فاصله گرفتن از اقتصاد مبتنی بر تولید نفت خام، به سمت صنایع پایین‌دستی، مطرح شد.

البنیان افزود: «شرکت Sabic تمامی راهبردهای خود را برای خدمت به برنامه‌های رشد و دگرگونی کشور و برای تحقق اولویت‌ها در زمینه توسعه‌ی ملی کشور همسو کرده است.»

ارسال نظر