کد خبر : 41897

نرخ پلی پروپیلن بازار اندونزی در بالاترین میزان خود در 4 ماه گذشته

نرخ پلی پروپیلن بازار اندونزی در بالاترین میزان خود در 4 ماه گذشته

پتروتحلیل-از نیمه‌ی دوم ماه سپتامبر، قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن بازار داخلی اندونزی عمدتاً به دلیل محدودیت در عرضه، در روندی صعودی بوده‌اند؛ قیمت‌های ابتدایی مطرح‌شده برای هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی در ماه نوامبر نیز نسبت به ماه گذشته با افزایش‌هایی همراه بوده است.

به گزارش "پتروتحلیل"، علاوه بر مشکلات فعلی عرضه، روند افزایشی در بازار داخلی هموپلیمر پلی پروپیلن نیز در کاهش ارزش روپیه اندونزیایی در برابر دلار آمریکا نقش داشته است. بر اساس نرخ متوسط هفتگی به‌دست‌آمده از اطلاعات شاخص تحلیلی ChemOrbis، بازار داخلی پلی پروپیلن در اندونزی اخیراً در بالاترین میزان خود در 4 ماه گذشته در نوسان بوده است.

تولیدکننده‌ای از اندونزی تصمیم گرفت قیمت‌های هموپلیمر پلی پروپیلن گرید فیلم خود را 150 هزار روپیه در هر تن (معادل 10 دلار) افزایش دهد اما قیمت‌های دیگر گریدهای پلی پروپیلن را تغییری ندهد.

چندتاجر اظهار داشتند: «عرضه پلی پروپیلن در اندونزی هنوز محدود است. کاهش ارزش روپیه نیز همچنان خریداران را به سمت محموله‌های بازار داخلی، و نه وارداتی، سوق می‌دهد. با در نظر داشتن این عوامل انتظار داریم قیمت‌های پلی پروپیلن بازار داخلی در روزهای آتی به نرخ سابق خود بازگردند.»

در خصوص بازار هموپلیمر پلی پروپیلن وارداتی نیز باید گفت معامله‌کنندگان اندونزیایی رفته‌رفته قیمت‌های ابتدایی ماه نوامبر را دریافت کرده‌اند.

تولیدکننده‌ای از جنوب‌شرق آسیا نخستین تولیدکننده‌ای بود که قیمت‌های ماه نوامبر برای اندونزی را اعلام کرد و تصمیم گرفت قیمت‌های جدید خود برای گریدهای هموپلیمر پلی پروپیلن را 60 دلار در هر تن افزایش دهد. 

متوسط هفتگی شاخص تحلیلی ChemOrbis نیز نشان می‌دهد قیمت‌های پلی پروپیلن وارداتی در حال حاضر در بالاترین میزان خود در 4 چهار ماه اخیر قرار دارند اما برخی معامله‌کنندگان درخصوص پایداری این روند افزایشی تردیدهایی دارند. 

 

 

ارسال نظر