کد خبر : 41871

سقوط قیمت C3 به ‌تاثیر از رویکرد کاهشی بازار؛ افزایش عرضه در ماه نوامبر

- افزایش عرضه در شمال شرق آسیا   - خریداران از بازار کناره گرفته و روند آن را زیر نظر گرفته‌اند  - دورنمای کلی قیمت‌ها در آینده‌ی نزدیک: کاهشی

سقوط قیمت C3 به ‌تاثیر از رویکرد کاهشی بازار؛ افزایش عرضه در ماه نوامبر

پتروتحلیل-قیمت‌های پروپیلن در بازار نقدی شمال شرق آسیا برای نخستین بار در پنج هفته‌ی اخیر کاهش داشت؛ آن هم به تاثیر از انتظارات به‌وجود‌آمده برای افزایش عرضه در ماه نوامبر و نیز ضعف در بازار داخلی چین در استان شن‌دونگ بندر چینگ‌دائو در استان شن‌دونگ، چین.

به گزارش "پتروتحلیل"، در هفته‌ی منتهی به 19 اکتبر، قیمت‌ها در نرخ 1،170 دلار در هر تن (CFR شمال شرق آسیا) ارزیابی شدند و بر اساس اطلاعات ما، درواقع از نرخی که بالاترین قیمت امسال تلقی می‌شد کاهش یافتند.

خریداری از چین اظهار داشت: «خریداران زمانی می‌خرند که قیمت‌ها بالا مانده‌اند نه زمانی که در حال کاهش هستند.»

با آغاز روند کاهش قیمت‌ها در بازار نقدی، خریداران از بازار کناره گرفتند.

احتمال می‌رود معاملات در بازار نقدی این هفته چندان قابل‌توجه نباشد چراکه معامله‌کنندگان از تاریخ 23 تا 25 اکتبر برای شرکت در سیزدهمین کنفرانس سالانه‌ی اولفین به ووهانِ چین می‌روند و در این مدت مذاکرات کاری احتمالاً روی قراردادهای مدت‌دار متمرکز خواهد بود.

از آنجایی که انتظار می‌رود به سبب اتمام دوره‌ی تعطیلی برخی واحدهای تولیدی در تایلند و ژاپن، عرضه در منطقه ماه آینده افزایش داشته باشد، رویکرد به بازار کاهشی شده است.

برخی تولیدکنندگان مشغول خارج کردن محموله‌های خود از کشتی‌ها بودند تا از بالا رفتن موجودی انبارها جلوگیری کنند، چراکه به خاطر ایجاد شرایط بهتر اقتصادی در پی سقوط قیمت‌های اتیلن، در واحدهای تبدیل اولفین خود با نرخ تولید بالا مشغول تولید هستند.

در جنوب شرق آسیا انتظاراتی وجود دارد مبنی بر اینکه با بازگشایی یک واحد کراکینگ در منطقه، عرضه به‌زودی بهبود پیدا کند.

عرضه از خاورمیانه نیز صورت خواهد گرفت، چراکه پترو رابغ از عربستان سعودی مناقصه‌ی فروش 9 هزار تن پروپیلن را برای بارگیری در ماه نوامبر اعلام کرده است. به گزارش منابع بازار این مناقصه باید این هفته به نتیجه برسد.

 

ارسال نظر