کد خبر : 41853

دورنمای پتروشیمی آسیا؛

بازار پتروشیمی تحت فشار کاهش تقاضای چینی ها/ بازار خوب متانول

پیش‌بینی می‌شود تقاضا در هند در این هفته پیش از فستیوال فصل، صعودی شود

بازار پتروشیمی تحت فشار کاهش تقاضای چینی ها/ بازار خوب متانول

پتروتحلیل-پیش‌بینی می‌شود کاهش تقاضای چینی‌ها اکثر قیمت‌های محصولات پتروشیمی را در این هفته تحت‌فشار قرار دهد، اگرچه احتمال می‌رود تقاضای خرید برای متانول مناسب باقی بماند.

آروماتیک‌ها

به گزارش "پتروتحلیل"، انتظار می‌رود روند پاراکسیلن آسیا در این هفته در میان تقاضای ضعیف از سوی بازار اسید ترفتالیک خالص، کاهشی باقی بماند. تعطیلی‌های برنامه‌ریزی نشده واحدهای اسید ترفتالیک خالص، منجر به از دست رفتن 200000 تن تقاضا پاراکسیلن در شمال شرق آسیا در ماه اکتبر شد.

به دنبال پیش‌بینی‌ها از تقاضای ضعیف چینی‌ها در روزهای باقی‌مانده از سه‌ماهه چهارم، احتمال می‌رود قیمت‌های بنزن آسیا ضعیف باقی بمانند. پیش‌بینی می‌شود در این هفته، تقاضای ضعیف فصلی از خریداران صنایع پایین‌دستی در میان ذخایر کافی و انبارهای پر در شرق چین، اشتها را برای محموله‌های وارداتی کاهش دهد.

اولفین ها

انتظار می‌رود جو بازار پروپیلن در این هفته در میان عرضه بالا به دلیل آغاز مجدد فعالیت واحدهای Hebei و Zhejiang بعد از عملیات تأمین و نگهداری، کاهشی باقی بماند.

پیش‌بینی می‌شود تقاضا در بازار متانول در این هفته در میان محدودیت عرضه کلی در چین، تقویت شود.  انتظار می‌رود به دنبال چرخش خریداران به‌سوی محموله‌های داخلی در میان افت یوان در برابر دلار، ذخایر چینی‌ها اندک باقی بماند.

واسطه‌ها

احتمال می‌رود روند بازارهای پلی استر—مونواتیلن گلیکول، اسید ترفتالیک خالص، پلی‌اتیلن ترفتالات – در میان تقاضای ضعیف، عرضه بالای داخلی و همچنین افزایش ذخایر بندرهای شرق چین، کاهشی باقی بماند.

پلیمرها

پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های پلی‌پروپیلن در چین در این هفته در میان عرضه بالا، افت کنند. اگرچه در جنوب شرق آسیا، تقاضا در میان کاهش ذخایر بهبود یافت، که ممکن است این امر خریداران را برای بالا بردن ذخایر ترغیب کند.

به دنبال عقب‌نشینی معامله‌کنندگان در میان ذخایر بالا، انتظار می‌رود فعالیت تجاری در بازار پلی‌اتیلن چین کاهش یابد. پیش‌بینی می‌شود تقاضا در هند در این هفته پیش از فستیوال فصل، صعودی شود.

 

ارسال نظر