کد خبر : 41852

روند پلی‌پروپیلن در چین در میان سیر کاهشی بازارهای معاملات آتی و عرضه اندک عمدتاً ثابت است

قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن عمدتاً در میزان‌های هفته گذشته شناور بودند. پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی در بازار بورس دالیان در 18 اکتبر، کاهش هفتگی 262 یوان در هر تن (38 دلار در هر تن) را ثبت کردند

روند پلی‌پروپیلن در چین در میان سیر کاهشی بازارهای معاملات آتی و عرضه اندک عمدتاً ثابت است

پتروتحلیل- در چین، بازار پلی‌پروپیلن بعد از شروعی مناسب در دوره بعد از تعطیلات، در این هفته عمدتاً روندی ثابت را دنبال کرد.

به گزارش "پتروتحلیل"، در بازار داخلی، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن عمدتاً در میزان‌های هفته گذشته شناور بودند. پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی در بازار بورس دالیان در 18 اکتبر، کاهش هفتگی 262 یوان در هر تن (38 دلار در هر تن) را ثبت کردند. تعدادی از تاجران اظهار داشتند: «قیمت‌های بازارهای معاملات آتی اخیراً عقب‌نشینی کرده‌اند، درحالی‌که عرضه داخلی محدود باقی‌مانده است. ازآنجایی‌که قیمت‌ها بعد از تعطیلات بیش‌ازحد افزایشی شدند، احتمالاً شاهد روند کاهشی جزئی باشیم.»

در بازار وارداتی، میزان کلی قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا در رقم 1250 تا 1295 دلار در هر تن (CIF چین، نقدی) گزارش شدند. بازه پایینی از هفته گذشته 5 دلار در تن افزایش یافت درحالی‌که بازه بالایی بدون تغییر باقی ماند. یکی از تاجران اظهار داشت: «قیمت‌های پلی‌پروپیلن عمدتاً در این هفته ثابت بودند. اگرچه، احتمال می‌رود که ضعف قیمت‌ها در بازارهای معاملات آتی موجب کاهش قیمت‌های بازار در روزهای پیش رو شود.» یکی از تولیدکنندگان هندی قیمت‌های رافیا خود را نسبت به ماه گذشته 20 دلار در هر تن افزایش داد و قیمت‌های خود را به 1250 دلار در هر تن (CIF) رساند، درحالی‌که تولیدکننده تایلندی قیمت‌های رافیا خود را در این هفته ثابت نگه داشت. در این میان، گزارش شد که قراردادی برای رافیای ویتنامی در رقم 1325 تا 1330 دلار در هر تن (CIF) منعقدشده است، اما این رقم در شاخص قیمت قرار داده نشد.

معامله‌کنندگان پلی‌پروپیلن چین تائید کردند که تا هنگامی‌که روند کاهشی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی ادامه پیدا کند، قیمت‌های بازار دچار تغییرات کاهشی خواهند شد. عرضه اندک و رسیدن قیمت‌های نقدی پروپیلن به بیشترین میزان خود در 4 سال گذشته بازار را همچنان تقویت می‌کند، درحالی‌که تقاضا فاکتوری است که بعد از افت اخیر یوان به کمترین میزان خود در 22 ماه گذشته در برابر دلار، باید تحت مشاهده قرار گیرد.

سرخط خبرها

• کاهش قیمت 262 یوانی پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی در این هفته

• عرضه کلی پلی‌پروپیلن اندک باقی ماند

• تولیدکنندگان هندی قیمت‌های رافیای وارداتی را 20 دلار افزایش دادند

• قیمت‌های پلی‌پروپیلن 3 Cدر حدود بیشترین میزان خود در 4 سال اخیر شناور هستند

• یوان چین در برابر دلار آمریکا به کمترین میزان خود در 22 ماه اخیر سقوط کرد

• هموپلیمر پلی‌پروپیلن وارداتی (دلار در هر تن): 1250 تا 1295 (CIF)

 

ارسال نظر