کد خبر : 41846

تشدید روند کاهشی قیمت‌های پی وی سی در آسیا در پی کاهش دورازانتظار فورموسا

متوسط هفتگی بازار پی وی سی وارداتی هند نیز به پایین‌ترین میزان خود از زمان ماه نوامبر سال 2017 رسیده است

تشدید روند کاهشی قیمت‌های پی وی سی در آسیا در پی کاهش دورازانتظار فورموسا

پتروتحلیل-معامله‌کنندگان پی وی سی آسیایی در حالی قیمت‌های ماه نوامبر را از یک تولیدکننده‌ی بزرگ تایوانی دریافت کرده‌اند که شاهد کاهش‌هایی 30 دلار در هر تنی برای چین و 60 دلار در هر تنی برای هند بودند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، اگرچه این کاهش‌های برخلاف انتظار نبود اما میزان آن‌ها از انتظارات ابتدایی بیشتر بود.

این کاهش‌ها از سوی این تولیدکننده‌ی بزرگ عمدتاً به تقاضای ناامیدکننده در دوران پس از موسم بارندگی در هند نسبت داده شده است. همچنین کاهش قیمت‌های اتیلن در بازار نقدی و نیز افت ارزش ارزهای آسیایی به این کاهش کمک کرده است.

بر اساس داده‌های ما،‌به‌دنبال تصمیم این تولیدکننده برای پایین آوردن قیمت‌های جدیدش، متوسط هفتگی قیمت‌های بازار پی وی سی وارداتی چین به پایین‌ترین رقم خود در دو سال اخیر رسیده است. همچنین داده‌ها نشان می‌دهند متوسط هفتگی بازار پی وی سی وارداتی هند نیز به پایین‌ترین میزان خود از زمان ماه نوامبر سال 2017 رسیده است.

تولیدکننده‌ای از کره‌ی جنوبی نیز بلافاصله از تصمیم این تولیدکننده‌ی بزرگ پیروی کرد و قیمت‌های پی وی سی خود در ماه نوامبر برای بازار هند را 40 دلار در هر تن پایین آورد.

خریداری اظهار داشت: «ما از میزان کاهش‌های ماه نوامبر از سوی این تولیدکننده‌ی بزرگ غافلگیر شدیم چراکه انتظار داشتیم شاهد کاهش‌هایی 10 تا 20 دلار در هر تنی باشیم. ترجیح می‌دهیم منتظر بمانیم و ببینیم که دیگران نیز چنین سیاستی را برای قیمت‌گذاری‌های خود اتخاذ می‌کنند یا خیر.»

ارسال نظر