کد خبر : 41824

احتمال کاهش قیمت پی وی سی فورموسا؛

قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی عمدتاً در آسیا ناپدید شدند

احتمال می رود تولیدکننده تایوانی به دلیل وضعیت تقاضا در هند، ضعف قیمت‌های نقدی اتیلن و ارزش پایین ارزهای آسیا در برابر دلار، در هفته آینده قیمت‌های خود را 10 تا 20 دلار دیگر کاهش دهد

قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی عمدتاً در آسیا ناپدید شدند

پتروتحلیل-در جنوب شرقی آسیا و هند، ازآنجایی‌که اکثر معامله‌کنندگان بازار پیش از اعلام قیمت‌های ماه نوامبر از سوی تولیدکننده بزرگ تایوانی عقب‌نشینی کرده و فعالیتی نداشتند، فعالیت تجاری در بازارهای پی‌وی‌سی محدود بود. 

به گزارش "پتروتحلیل"، در این میان، ازآنجایی‌که محموله‌های آمریکایی با توجه به قیمت‌های پایین‌تر محموله‌های آسیایی و قیمت بالای دلار، قیمت‌های رقابتی خود را از دست دادند و از بازار ناپدید شدند.

در هند، میزان کلی قیمت‌های پی‌وی‌سی وارداتی k67 (CIF، نقدی) در رقم 860 تا 910 دلار در هر تن قرار گرفت. در این میزان، قیمت k67 ترکیه بازه بالایی را تشکیل داد درحالی‌که k67 روسی در قیمت‌های جذاب 870 تا 880 دلار در هر تن (CIF، پرداخت 90 روزه) معامله شد. تاجران اظهار داشتند که به دلیل ارزش بالای دلار در برابر روپیه، محموله‌های آمریکایی قیمت‌های رقابتی خود را از دست دادند و در طی هفته هیچ معامله‌ای از k67 آمریکایی گزارش نشد. هم‌زمان با ناپدید شدن قیمت‌های آمریکایی، بازه پایینی قیمت‌ها در این هفته در حدود 30 دلار در هر تن افزایش یافت.

طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، روند بازار داخلی عمدتاً ثابت بود، و میانگین هفتگی قیمت‌ها در حدود کمترین میزان خود از دسامبر 2017 شناور بود. فروشندگان اشاره داشتند، عرضه داخلی مناسب است. و در بخش تقاضا، تعدادی گزارش دادند که فعالیت خرید مقداری افزایش یافته است درحالی‌که دیگران اظهار داشتند: «علیرغم پایان فصل باران‌های موسمی، تقاضا ناامیدکننده می‌باشد. خریداران به دلیل بی‌ثباتی روپیه از خرید محموله‌های وارداتی ممانعت می‌کنند.»

در جنوب شرقی آسیا، میزان کلی قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 وارداتی برای محموله‌های با و بدون مالیات در رقم 860 تا 880 دلار در هر تن (CIF، نقدی) قرار گرفتند. بازه بالایی در مقایسه با هفته گذشته تغییری نداشت درحالی‌که بازه پایینی به دلیل ناپدید شدن قیمت‌های آمریکایی 40 دلار در هر تن افزایش یافت. ازآنجایی‌که خریداران پیش از اعلام قیمت‌های ماه نوامبر نیازهای خود را از بازارهای داخلی تامین کردند و سپس عقب‌نشینی کردند، بازار وارداتی ساکت بود.

پیش‌بینی معامله‌کنندگان برای ماه نوامبر در میان تقاضای ناامیدکننده در هند بعد از فصل باران‌های موسمی و روند نسبتا صعودی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی در چین، متفاوت بود. به گفته تعدادی، احتمال می رود تولیدکننده تایوانی به دلیل وضعیت تقاضا در هند، ضعف قیمت‌های نقدی اتیلن و ارزش پایین ارزهای آسیا در برابر دلار، در هفته آینده قیمت‌های خود را 10 تا 20 دلار دیگر کاهش دهد. در این میان، تعدادی دیگر بر این باورند که با توجه به سیر صعودی بازارهای معاملات آتی در بازار بورس دالیان چین، احتمالا بازار شاهد سیر صعودی جزئی باشد.

سرخط خبرها

• بازار داخلی پی‌وی‌سی هند در حدود کمترین میزان خود در 11 ماه گذشته شناور است

• تقاضای ناامیدکننده در هند بعد از فصل باران‌های موسمی

• خریداران از منابع داخلی خریداری می‌کنند و از خرید محموله‌های وارداتی ممانعت می‌کنند

• قیمت‌های نقدی پلی‌اتیلن 2  Cدر آسیا در کمترین میزان خود از اوت 2017 قرار گرفتند

• تولیدکننده اصلی تایوانی در هفته آینده قیمت‌های ماه نوامبر خود را اعلام می‌کند

• پی‌وی‌سی k67 وارداتی (دلار در هر تن): 860 تا 910 (CIF هند( / 860 تا 880 (CIF جنوب شرق آسیا)

 

ارسال نظر