کد خبر : 41795

بازار پلی‌پروپیلن چین بعد از تعطیلات شروع خوبی داشت

پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌های پلی‌پروپیلن افزایش جزئی دیگری را ثبت کنند، زیرا عرضه اندک است و قیمت‌های پروپیلن در آسیا بالا است

بازار پلی‌پروپیلن چین بعد از تعطیلات شروع خوبی داشت

پتروتحلیل-قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن وارداتی و داخلی چین بعد از تعطیلات روز ملی، سیری افزایشی را تجربه کردند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، فروشندگان با پشتوانه افزایش قیمت‌های بازارهای معاملات آتی، تقاضای مناسب در کنار میزان ذخایر کمتر از انتظار، سیاست قیمت‌گذاری صعودی خود را حفظ کردند. قیمت‌های بالای پروپیلن نقدی در آسیا نیز بازار پلی‌پروپیلن را تقویت کرد.

بازار داخلی هموپلیمر پلی‌پروپیلن از نیمه اول سپتامبر شاهد سیری صعودی بوده است، درحالی‌که بازار وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن، درست قبل از تعطیلات به این سیری صعودی واکنش نشان داد.

در 9 اکتبر و در مقایسه با آخرین معاملات انجام‌شده پیش از تعطیلات، قیمت‌های پلی‌پروپیلن بازارهای معاملات آتی در بازار بورس دالیان 519 یوان در هر تن (75 دلار در هر تن) افزایش یافتند. در رابطه با میزان ذخایر، معامله‌کنندگان گزارش دادند که ذخایر پلی اولفین دو تولیدکننده بزرگ کمتر از میزان انتظار است.

یکی از تاجران گزارش داد که قیمت‌های رافیای داخلی آن‌ها در مقایسه با اواخر سپتامبر، 200 یوان در هر تن (29 دلار در هر تن) افزایش‌یافته است و اظهار داشت: «ذخایر دو تولیدکننده اصلی در طی تعطیلات افزایش‌یافته است؛ اما نه به حدی که پیش‌بینی می‌کردیم. علاوه بر این، ازآنجایی‌که اکتبر فصل اوج استفاده از پلی‌پروپیلن می‌باشد، بازارهای معاملات آتی پلی‌پروپیلن سیری صعودی دارند و تقاضا نیز مناسب است.»

یکی از تاجران واقع در نینگبو نیز گزارش داد که قیمت‌های رافیای وارداتی خود را 20 دلار در هر تن افزایش داده‌اند و اشاره داشت: «اگرچه قیمت‌های پلی‌پروپیلن افزایش‌یافته‌اند، اما پاسخ بازار مناسب است. قیمت‌های پلی‌پروپیلن در دوره بعد از تعطیلات با توجه به سیر صعودی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی، میزان اندک ذخایر و تأثیر فصل اوج تبادلات، روندی افزایشی به خود گرفتند.»

یکی از فروشندگان همچنین اظهار داشت: «میزان ذخایر دو تولیدکننده اصلی کمتر از میزان انتظار است و بازار در میان فصل اوج تبادلات شرایط مناسبی دارد. اگرچه جنگ تجاری میل به خرید را تضعیف می‌کند، پیش‌بینی می‌کنیم که قیمت‌های پلی‌پروپیلن افزایش جزئی دیگری را ثبت کنند، زیرا عرضه اندک است و قیمت‌های پروپیلن در آسیا بالا می‌باشند.»

 

ارسال نظر