کد خبر : 41776

با تشدید جنگ تجاری آمریکا و چین؛

فروشندگان پلی اتیلن آمریکا همچنان بازار جنوب شرق آسیا را هدف خود قرار می‌دهند

عرضه‌کنندگان پلی اتیلن، علی‌رغم کاهش مارجین‌ها در پی افزایش قیمت‌های اتان در آمریکا، موفق شده‌اند تاکنون قیمت‌های رقابتی خود را در جنوب‌شرق آسیا حفظ کنند، مسئله‌ای که به توسعه‌های چشمگیر در ظرفیت‌های تولید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید در آمریکا نسبت داده شده است

 فروشندگان پلی اتیلن آمریکا همچنان بازار جنوب شرق آسیا را هدف خود قرار می‌دهند

پتروتحلیل-رویکرد به بازار پلی اتیلن وارداتی جنوب‌شرق آسیا همچنان نسبت به بهبود مختصری که هفته‌ی گذشته به علت محدودیت در تقاضا در بازار چین اتفاق افتاده بی‌تفاوت است.

به گزارش «پتروتحلیل»، در این میان و در پی ورود سیل محموله‌های ارزان‌قیمت آمریکایی، قیمت‌های ابتدایی ماه اکتبر از سوی تولیدکنندگان خاورمیانه و منطقه  همراه با کاهش‌هایی مختصر اعلام شد.

نخستین بار حدوداً اوایل آگوست بود که قیمت‌های مناسب از آمریکا به طور گسترده در جنوب‌شرق آسیا مطرح شدند. با تشدید تنش‌های تجاری آمریکا با چین و هم‌راستا با سومین دور اعمال تعرفه‌های دوجانبه از سوی این دو کشور، فروشندگان آمریکایی پلی اتیلن همچنان بازارهای جنوب‌شرق آسیا را با قیمت‌های همچنان جذابِ خود مورد هدف قرار دادند.

عرضه‌کنندگان پلی اتیلن، علی‌رغم کاهش مارجین‌ها در پی افزایش قیمت‌های اتان در آمریکا، موفق شده‌اند تاکنون قیمت‌های رقابتی خود را در جنوب‌شرق آسیا حفظ کنند، مسئله‌ای که به توسعه‌های چشمگیر در ظرفیت‌های تولید و بهره‌برداری از ظرفیت‌های جدید در آمریکا نسبت داده شده است.

یک تبدیل‌کننده‌ی پلی اتیلن در مالزی اظهار داشت: «به خاطر قیمت‌های مناسبی که آمریکایی‌ها دارند، ما تنها مایلیم برای خریدِ بعدیِ پلی اتیلن سنگینِ خود سراغ عرضه‌کنندگان آمریکایی برویم. احتمال می‌رود بازار پلی اتیلن سنگین گرید فیلم در آینده‌ی نزدیک همچنان تحت فشار کاهنده از جانب عرضه از سوی آمریکا باقی بماند. در خصوص پلی اتیلن سبک نیز باید بگوییم عرضه‌کننده‌یِ آمریکاییِ ما آماده‌ی مذاکره بر سر قیمت است.»

تاجری بین‌المللی قیمت‌های پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم خود از منابع آمریکایی برای جنوب‌شرق آسیا را 30 دلار در هر تن کاهش داد، علی‌رغم اینکه برخی معامله‌کنندگان انتظار داشتند با وجود محدودیت در عرضه‌ی منطقه‌ای، شاهد افزایش قیمت‌ها باشند. خریداری مالزیایی خاطرنشان کرد: «معتقدیم که می‌توانیم به آسانی در خرید پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم آمریکایی، تخفیف مضاعف بگیریم.»

یکی از تبدیل‌کنندگان مستقر در ویتنام گزارش داد: «موفق شدیم یک قرارداد خرید پلی اتیلن سنگین گرید فیلم را با یک عرضه‌کننده‌ی آمریکایی ببندیم، اما قصد داریم پیش از خرید بعدیم‌مان صبر کنیم، چراکه بازار هنوز هم سیگنال‌های کاهشی در آینده نزدیک را از خود نشان می‌دهد.»

یک خریدار ویتنامی دیگر مناسب بودن قیمت‌های پلی اتیلن سنگین آمریکایی را تایید کرد و گفت: «ما تمایلی به منابع خاورمیانه یا جنوب‌شرق آسیا نداریم. علی‌رغم طولانی بودن مدت‌زمان بارگیری محموله‌های آمریکایی، ما آنها را به‌خاطر قیمت‌های مناسب‌شان ترجیح می‌دهیم.»

ارسال نظر