کد خبر : 41770

علیرغم سیر صعودی نفت خام؛

قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا و اروپا به کمترین میزان خود در 14 ماه اخیر رسید

در اروپا، قراردادهای اتیلن اکتبر، علیرغم جو کاهشی جاری در بازارهای نقدی اتیلن، با سیری افزایشی تنظیم شدند. افزایش رقم قراردادها عمدتاً ناشی از سیر صعودی جاری قیمت‌های نفتا بود

قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا و اروپا به کمترین میزان خود در 14 ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیای دور به روند نزولی خود بازگشتند و به دلیل کاهش تقاضا و عرضه مناسب به کمترین میزان خود در 14 ماه اخیر رسیدند. به گزارش «پتروتحلیل»، کاهش قیمت‌ها با تعطیلات یک‌هفته‌ای روز ملی در چین که در روز 1 اکتبر آغاز شد، هم‌زمان شد، و در مقابل سیر صعودی قیمت‌های نفت خام واکنشی نشان نداد. ورود محموله‌های وارداتی تحویل اکتبر نیز در این کاهش هفتگی نقش داشتند.

طبق داده‌های هفتگی شاخص قیمت chemOrbis، قیمت‌های نقدی اتیلن (CFR آسیایی دور) تقریباً به کمترین میزان خود در 14 ماه اخیر رسیدند. ازآنجایی‌که تقاضا به دنبال تعطیلی واحدهای صنایع پایین‌دستی در سراسر منطقه ضعیف شد، قیمت‌های نقدی در کره جنوبی و جنوب شرق آسیا نیز همین روند را دنبال کردند.

در اروپا، قراردادهای اتیلن اکتبر، علیرغم جو کاهشی جاری در بازارهای نقدی اتیلن، با سیری افزایشی تنظیم شدند. افزایش رقم قراردادها عمدتاً ناشی از سیر صعودی جاری قیمت‌های نفتا بود.

برخلاف سیر افزایشی در بازارهای قراردادی، عرضه مناسب در سراسر منطقه سیر نزولی قیمت‌های نقدی اتیلن را تشدید کرد، و میانگین هفتگی قیمت‌های نقدی اتیلن (FD شمال غربی اروپا) را با یورو و دلار به کمترین میزان خود در 14 ماه اخیر رساند.

 

ارسال نظر