کد خبر : 41760

بازارهای پلی اتیلن و پلی پروپیلن هند در رکود فصلی پیش از جشن دیوالی

شرکت‌های داخلی معمولاً پیش از جشن دیوالی خریدهای پلیمر خود را کاهش می‌دهند آن هم به دلیل محدودیت در نقدینگی، چراکه مقادیری را برای پرداخت مزایای سالانه و حقوق‌هایی که معمولاً پیش از جشن دیوالی پرداخت می‌کنند کنار می‌گذارند

بازارهای پلی اتیلن و پلی پروپیلن هند در رکود فصلی پیش از جشن دیوالی

پتروتحلیل- تقاضای پلی اولفین در هند عمدتاً پایین و در پی رکود فصلی بازار، پیش از جشن دیوالی در ماه نوامبر، افزایش نرخ‌ها نیز محدود بود.

به گزارش «پتروتحلیل»، اطلاعات نشان می‌دهند در روز 28 سپتامبر، قیمت‌های پلی اتیلن سبک خطی گرید فیلم در بازار نقدی معادل 1060 تا 1070 دلار در هر تن (CFR هند) براورد شد، که از هفته‌ی گذشته 10 تا 20 دلار در هر تن کاهش داشت؛ پلی پروپیلن گرید رافیا در نرخ 1225 تا 1240 دلار در هر تن (CFR هند) بدون تغییر باقی ماند.

انتظار می‌رود معاملات از نهم ماه اکتبر به دلیل جشن نوراتری - جشنواره‌ای نُه روزه در آیین هندو که پس از موسم بارندگی در فصل پاییز برگزار می‌شود - از رونق بیفتد؛ در روز 6 نوامبر هم هندی‌ها جشن دیوالی که تعطیلاتی بزرگ در آیین هندو محسوب می‌شود را برگزار می‌کنند.

شرکت‌های داخلی معمولاً پیش از جشن دیوالی خریدهای پلیمر خود را کاهش می‌دهند آن هم به دلیل محدودیت در نقدینگی، چراکه مقادیری را برای پرداخت مزایای سالانه و حقوق‌هایی که معمولاً پیش از جشن دیوالی پرداخت می‌کنند کنار می‌گذارند.

تقاضا در صنایع پایین‌دستی برای رزین‌ها نیز پایین می‌آید چراکه تبدیل‌کنندگان متعددی واحدهای خود را در طول تعطیلات تعطیل می‌کنند.

تقاضا برای وارداتِ موعد بارگیری در ماه اکتبر نیز به همین دلیل محدود می‌شود، چراکه خریداران ترجیح می‌دهند پیش از تعطیلات تنها به اندازه نیاز انبارسازی کنند.

تاجر هندی اظهار داشت: «بازار از اواسط ماه اکتبر آرام می‌شود، و بسیاری از خریداران در این ماه در بازار حضور ندارند.»

با کاهش‌های اخیر روپیه نسبت به دلار آمریکا در سال جاری، تبدیل‌کنندگان پلی اتیلن و پلی پروپیلن تصمیم گرفته‌اند در هزینه‌های خود محتاط‌تر عمل بکنند، چراکه بسیاری از آن‌ها به علت واردات متقبل ضررهای زیادی شده‌اند.

روپیه‌ی هند که امسال نسبت به دلار آمریکا بیش از 12 درصد کاهش داشته است، در حال حاضر نسبت به سایر ارزهای آسیا در بدترین شرایط است.

تقاضا برای واردات پلی پروپیلن وارداتی به طور کل در آگوست و سپتامبر محدود مانده است، چراکه واردات به خاطر ضعف روپیه هزینه‌پر محسوب می‌شوند.

با موجود بودن محصولات داخلی در مقادیر مکفی، خریداران دیگر به دنبال محموله‌های خاورمیانه نیستند.

تقاضای هند برای پلی اتیلن وارداتی به سبب عرضه‌ی چشمگیر داخلی این محصول با کاهش روبه‌رو شد، این محصول در داخل با قیمت‌های پایین‌تری نسبت به قیمت‌های وارداتی تولید می‌شوند.

در ماه سپتامبر، تولیدکنندگان داخلی مشوق‌ها و تخفیفات ویژه‌ای را اعلام کرده‌اند، چراکه قصد دارند در پایان سه‌ماهه‌ی دوم سال مالی در هند، انبارهای خود را خالی کنند.

ممنوعیتی که هند اوایل امسال در ارتباط با پلاستیک‌های یک‌بار‌مصرف در چندین استان اعلام کرد نیز همچنان موجب پایین ماندن تقاضای کلی برای پلی اتیلن است.

نامشخص بودن روند تغییر قیمت‌های داخلی در کوتاه‌مدت و نیز عدم قطعیت درباره‌ی تاثیر ممنوعیت برخی کالاهای پلاستیکی همچنان بسیاری از تبدیل کنندگان را از انجام واردات منصرف می‌کند.

واردکننده‌ای هندی اظهار داشت: «انتظار می‌رود هرگونه سیر صعودی در میزان مصرف پلی اتیلن چین و همین‌طور در قیمت‌ها پس از تعطیلاتِ «هفته‌ی طلایی» تاثیر محدودی بر بازار هند داشته باشد، چراکه بازار هند دیگر از قیمت‌ها و روندهای قیمتی چین تبعیت نمی‌کند.»

چین اول تا هفتم ماه اکتبر در تعطیلات روز ملی که به هفته‌ی طلایی هم معروف است، به سر خواهد برد.

ارسال نظر