کد خبر : 41749

بهبود جزئی بازارهای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی چین پیش از تعطیلات

بهبود جزئی بازارهای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی چین پیش از تعطیلات

پتروتحلیل-در چین، قیمت‌های وارداتی  پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی در این هفته در واکنش به افزایش قیمت‌های نفت خام، روندی ثابت تا مقداری صعودی را دنبال کرد. تولیدکنندگان در فعالیت‌های خرید پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای که در اوایل اکتبر جشن گرفته خواهد شد، شرکت کردند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، این امر همچنین روند صعودی محتاطانه فروشندگان را تقویت کرد. اگرچه، پلی‌اتیلن سنگین عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف، به مسیر کاهشی خود ادامه داد.

میزان کلی قیمت‌های وارداتی در چین در این هفته با 10 تا 23 دلار در هر تن افزایش برای پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی روندی ثابت تا افزایشی داشتند، درحالی‌که کاهش‌های 20 تا 30 دلاری برای پلی‌اتیلن سنگین ثبت شد. معامله‌کنندگان در دیگر بازارهای اصلی شامل جنوب شرق آسیا و ترکیه نیز اظهار داشتند که، دورنمای پلی‌اتیلن سنگین به دلیل تقاضای ضعیف و حضور قیمت‌های رقابتی آمریکایی تحت‌فشار قرارگرفته است.

تاجران در چین اظهار داشتند که: «جو پلی‌اتیلن همچنان از پلی‌پروپیلن ضعیف‌تر است، اما قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی از زمانی که تبدیل‌کنندگان بسته‌بندی شروع به تجدید ذخایر کرده‌اند، افزایش‌یافته‌اند.»

بااین‌وجود، ازآنجایی‌که بازار با توجه به تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا همچنان با بی‌ثباتی مواجه است، این امر که آیا قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سبک خطی در کشور روند صعودی جزئی خود را با توجه به تعطیلات حفظ خواهند کرد یا نه سؤالی بی‌پاسخ است. دور سوم تعرفه‌های آمریکا بر 200 میلیارد دلار از محصولات چینی از 24 سپتامبر عملی شد.

همچنین یکی از تاجران گفت: «تبدیل‌کنندگان پلی‌اتیلن چینی در حال حاضر با توجه دور آخر تعرفه‌های آمریکا، در مورد صادرات محصولات نهایی خود در سه‌ماهه چهارم نگران هستند.»

«نرخ‌های تولید به‌ندرت در بخش کشاورزی فیلم در حال افزایش هستند. اگرچه، درصورتی‌که فعالیت خرید با توجه به شرایط اقتصادی کنونی ناشی از تعرفه‌های آمریکا و ضعف یوان چین، نابود شود، سیر صعودی قیمت‌های پلی‌اتیلن را بعد از تعطیلات پیش‌بینی نمی‌کنیم.

 

ارسال نظر