کد خبر : 41745

کاهش سرعت تجاری پتروشیمی آسیا پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای چین

کاهش سرعت تجاری پتروشیمی آسیا پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای چین

پتروتحلیل-ازآنجایی‌که چین بازار اصلی منطقه، به مدت یک هفته در اکتبر تعطیلات خواهد داشت، سرعت تجاری پتروشیمی آسیا کاهش یافته است.

به گزارش "پتروتحلیل"، پیش‌بینی می‌شود فعالیت تجاری در اواسط اکتبر، زمانی که معامله‌کنندگان چینی به بازار برگشته‌اند، افزایش یابد.

چین یکی از اصلی‌ترین واردکنندگان پتروشیمی در آسیا است، و همچنین عرضه‌کننده اصلی تعدادی از همان محصولات در منطقه می‌باشد.

تاجران برخی بازارها در مورد خریدهایی با حجم بالا پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای روز ملی در 1 تا 7 اکتبر، که همچنین هفته طلایی نامیده می‌شود، مردد بودند.

در بازار پلی‌پروپیلن، قیمت‌های نقدی در شمال شرق آسیا با تکیه‌بر عرضه اندک و فعالیت تجدید ذخایر، به بیشترین میزان خود در سال 2018 رسیدند.

عرضه نقدی پروپیلن در شمال شرق آسیا به دلیل تعطیلی واحد تولیدی در ژاپن اندک بوده است، درحالی‌که به دلیل میل تعدادی از خریداران چینی برای خرید محموله‌ها پیش از تعطیلی بازار، تقاضا به‌صورت جزئی بهبودیافته است.

اما ازآنجایی‌که واحدها در طی تعطیلات به تولیدات خود ادامه خواهند داد، نگرانی‌ها بر سر اینکه افزایش ذخایر پروپیلن داخلی، قیمت‌ها را بعد از تعطیلات تحت‌فشار قرار دهد، افزایش یافته است.

در بازار بوتادین، تعدادی از خریداران چینی در این هفته به دنبال محموله‌های نقدی از بازار منطقه‌ای بودند، اگرچه خریداران با توجه به کاهش قیمت‌ها و بازارهای بی‌رونق سینتتیک رابر و آکریلونیتریل بوتادین استایرن در نوامبر، میلی به خرید حجم‌های بالای نقدی تحویل نوامبر ندارند.

در بازار پلی کربنات، مذاکرات بر سر محموله‌های وارداتی نقدی برای اکثر گرید ها برای تحویل اکتبر در ابتدای هفته اندک بود.

یکی از منابع گفت: «معامله‌کنندگان بازار پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای، عجله‌ای برای خرید محموله‌های وارداتی ندارند.»

بازار داخلی چین دچار عرضه بیش‌ازحد شده است، و این میزان به دلیل افزایش‌های اخیر ظرفیت‌ها، بیش از قبل نیز خواهد شد. در این میان، تقاضای نامناسب برای مواد خام بیسفنول آ صنایع بالادستی نیز، جو بازار پلی کربنات را تحت‌فشار قرار داده است.

در بازار بوتاندیول، معامله‌کنندگان صحبت‌های خود را برای تجارت‌های ماه‌های آینده انجام داده‌اند.

تجدید ذخایر پیش از تعطیلات، فشار را از روی ذخایر تولیدکنندگان بوتاندیول که اخیراً دچار عرضه بیش‌ازحد شده بودند، برداشت.

در بازار اسید چرب، که چین یکی از صادرکنندگان اصلی آن است، تولیدکنندگان چینی علیرغم ضعف بازار داخلی روند صعودی قیمت‌های صادراتی خود را حفظ کردند، زیرا انتظار دارند که بعد از تعطیلات جهت قیمتی واضح‌تری نمایان شود.

 در بازار ملامین، صادرکنندگان اصلی چینی هم‌زمان با افزایش هزینه‌های خوراک و سیر صعودی درخواست‌های خرید پیش از تعطیلات یک‌هفته‌ای، قیمت‌های خود را افزایش دادند.

تعدادی از مصرف‌کنندگان صنایع پایین‌دستی به دلیل نگرانی‌ها بر سر احتمال افزایش شدید قیمت‌های ملامین بعد از تعطیلات، شروع به ذخیره‌سازی کردند.

قیمت‌های ملامین معمولاً به دلیل تقاضای مناسب در سه‌ماهه چهارم افزایش میابند.

در بازار داخلی چین، صحبت‌ها بر سر محموله‌های نقدی تراشه‌های نایلون در هفته گذشته کاهش یافت، درحالی‌که فعالیت تجاری در بازار داخلی متیل ایزوبوتیل کتون نیز همین روند را دنبال کرد.

در بازار اتیلن پروپیلن دین مونومر، ازآنجایی‌که اکثر عرضه‌کنندگان موضع انتظار و رصد اتخاذ کردند، قیمت‌ها از هفته قبل ثابت ماندند.

 

ارسال نظر