کد خبر : 41738

بازار پلی‌پروپیلن ویتنام هنوز به روند صعودی در چین واکنش نشان نداده است

جو بازار وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن ویتنام نیز در این مدت ضعیف باقی‌مانده است

بازار پلی‌پروپیلن ویتنام هنوز به روند صعودی در چین واکنش نشان نداده است

پتروتحلیل- بازار هموپلیمر پلی‌پروپیلن چین در سه هفته گذشته با توجه به محدودیت عرضه که توسط تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده و نشده واحدها به وجود آمد، روندی صعودی را دنبال کرده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، این روند صعودی همچنین از سوی سیر افزایشی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی و فعالیت‌های تجدید ذخایر پیش از تعطیلات روز ملی که در اوایل اکتبر می‌باشد، تقویت‌شده است. بازار وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن چین نیز بعد از روند ثابت تا کاهشی از اوایل اوت، در این هفته روندی افزایشی را دنبال کرد.

اگرچه، قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن ویتنام تا به الآن عمدتاً به دلیل سکون تقاضا، واکنشی به روند صعودی بازار چین نشان نداده‌اند. طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، میانگین هفتگی بازار داخلی هموپلیمر پلی‌پروپیلن ویتنام به مدت بیش از یک ماه روندی عمدتاً ثابت را دنبال کرده است.

جو بازار وارداتی هموپلیمر پلی‌پروپیلن ویتنام نیز در این مدت ضعیف باقی‌مانده است. بی‌ثباتی نرخ ارز در میان تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا خریداران را از فعالیت بازنگه داشته‌اند. در این میان، نگرانی‌های عرضه بر سر ظرفیت‌های جدید در سراسر جنوب شرق آسیا نیز بازار را تحت‌فشار قرار داده است. تولیدات بازرگانی از واحدهای جدید شامل Nghi Son Refinery and Petrochemicals ویتنام، Lotte Chemical Titan مالزی و S-Oil کره جنوبی، از قبل باقیمت‌های رقابتی راه خود را در بازارهای پلی‌پروپیلن آسیا یافته‌اند.

تعدادی از تبدیل‌کنندگان اشاره داشتند: «قیمت‌های پلی‌پروپیلن در ویتنام عمدتاً در این هفته علیرغم روند صعودی در بازار پلی‌پروپیلن چین، ثابت بودند. ازآنجایی‌که خریداران خریدهای خود را به نیازهای اساسی محدود کرده‌اند، هیچ نوع روند صعودی در قیمت‌ها را پیش‌بینی نمی‌کنیم.»

 

ارسال نظر