کد خبر : 41717

عدم واکنش عرضه‌کنندگان پلی استایرن به بهبود جزئی استایرن در چین

پیش‌بینی می‌شود تقاضای ضعیف در میان جنگ تجاری بازار پلی استایرن را در تسلط خود قرار دهند

عدم واکنش عرضه‌کنندگان پلی استایرن به بهبود جزئی استایرن در چین

پتروتحلیل- در چین، بازارهای داخلی و وارداتی پلی استایرن برای یک هفته دیگر، علیرغم بهبود جزئی در قیمت‌های نقدی استایرن، شاهد قیمت‌گذاری ثابت تا کاهشی بودند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، این امر عمدتاً ناشی از تقاضای ضعیف در میان دور سوم تعرفه‌ها و تشدید جنگ تجاری بود.

میزان کلی قیمت‌های پلی استایرن وارداتی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در رقم 1500 تا 1600 دلار در هر تن برای پلی استایرن معمولی گرید تزریقی و 1560 تا 1650 دلار در هر تن (همگی CIF، نقدی) برای پلی استایرن مقاوم تزریقی گزارش شدند. در بازه بالایی در این هفته، یکی از تولیدکنندگان تایلندی برای دومین هفته متوالی قیمت‌های پلی‌پروپیلن خود به کشور را ثابت نگه داشت. یکی از تولیدکنندگان جنوب شرق آسیا گزارش داد که قیمت‌های پلی استایرن معمولی تزریقی آن‌ها نسبت به سه هفته گذشته 10 دلار در هر تن کاهش یافت و به 1540 دلار در هر تن (CIF) رسید. یکی از منابع شرکت اشاره داشت: «خریداران چینی پیشنهادهای قیمتی زیر 1500 دلار در هر تن ارائه می‌دهند، که تمایلی به پذیرفتن آن‌ها نداریم.»

یکی از منابع تولیدکننده تایوانی گزارش داد که قیمت‌های پلی استایرن خود را نسبت به هفته گذشته 40 تا 60 دلار در هر تن کاهش داده‌اند و اظهار داشت: «انتظار داشتیم که با توجه به نزدیکی فستیوال نیمه پاییز و تعطیلات یک‌هفته‌ای روز ملی، شاهد بهبود تقاضا باشیم. اگرچه، ازآنجایی‌که معامله‌کنندگان ترجیح می‌دهند تا احتیاط کرده و از ریسک‌های نرخ ارز اجتناب کنند، فعالیت خرید ضعیف باقی ماند.» در این میان، یکی دیگر از تولیدکنندگان تایوانی، که قیمت‌هایش همیشه از دیگر میزان‌های بازار بالاتر است، ترجیح داد تا قیمت‌های خود را برای پلی استایرن معمولی تزریقی در رقم 1610 دلار در هر تن و برای پلی استایرن مقاوم تزریقی در رقم 1680 دلار در هر تن ثابت نگه دارد.

در چین، قیمت‌های پلی استایرن مقاوم تزریقی عمدتاً نسبت به هفته گذشته تغییری نداشتند، درحالی‌که قیمت‌های پلی استایرن معمولی تزریقی در حدود 200 یوان در هر تن (29 دلار در هر تن) عقب‌نشینی کردند.

با نگاه به‌روزهای آتی، پیش‌بینی می‌شود تقاضای ضعیف در میان جنگ تجاری بازار پلی استایرن را در تسلط خود قرار دهند. معامله‌کنندگان همچنین بازارهای انرژی و صنایع بالادستی را در این روزها از نزدیک دنبال می‌کنند، زیرا احتمال می‌رود این عوامل در میان‌مدت سیری افزایشی را تجربه کنند و جهت قیمتی را تحت تأثیر خود قرار دهند.

سرخط خبرها

• تسلط تقاضای ضعیف بر روی بازار پلی استایرن

• تداوم ریسک‌های نرخ ارز در میان تشدید جنگ تجاری

• بهبود جزئی قیمت‌های نقدی استایرن

• عرضه‌کننده‌های آسیایی قیمت‌های خود را در روندی ثابت تا کاهشی حفظ کردند

• ثبات قیمت‌های پلی استایرن مقاوم و کاهش قیمت پلی استایرن معمولی در این هفته

• پلی استایرن وارداتی (دلار در هر تن): پلی استایرن معمولی 1500 تا 1600 / پلی استایرن مقاوم 1560 تا 1650 (CIF)

 

 

ارسال نظر