کد خبر : 41716

دورنمای نامشخص بازار پلی‌اتیلن چین در میان ترس از جنگ تجاری

پیش‌بینی می‌شود که دور سوم تعرفه‌ها بر روی بازار پلی‌اتیلن چین تأثیر اندکی داشته باشد

دورنمای نامشخص بازار پلی‌اتیلن چین در میان ترس از جنگ تجاری

پتروتحلیل-در چین، با توجه به تردیدهای به وجود آمده  توسط جنگ تجاری چین و آمریکا، خریداران از خرید محموله‌های وارداتی اجتناب کردند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، ازآنجایی‌که تقاضا علیرغم فصل اندک بود، قیمت‌های پلی‌اتیلن وارداتی شاهد کاهش‌های بیشتری بودند، درحالی‌که با نزدیکی تعطیلات روز ملی دورنمای بازار نامشخص شد.

میزان کلی قیمت‌های وارداتی برای پلی‌اتیلن سنگین فیلم در رقم 1260 تا 1320 دلار در هر تن، برای پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم در رقم 1110 تا 1175 دلار در هر تن، و برای پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم در رقم 1090 تا 1110 دلار در هر تن (همگی CIF، نقدی) قرار گرفتند. تاجران تائید کردند که محموله‌های خارجی بیش‌ازحد نیاز بود. یکی از تولیدکنندگان تایلندی قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک و پلی‌اتیلن سنگین فیلم خود را در نیمه دوم ماه اکتبر 15 تا 20 دلار در هر تن کاهش داد، درحالی‌که قیمت‌ها از تایوان 10 تا 30 دلار در هر تن کاهش یافتند. 

یکی از تولیدکنندگان کره‌ای اظهار داشت: «به جنوب شرق آسیا مقداری محموله پلی‌اتیلن سنگین فیلم فروختیم درحالی‌که تقاضا از چین همچنان اندک است، زیرا خریداران علیرغم میزان کم ذخایر خود علاقه‌ای به محموله‌های وارداتی ندارند.» تشدید تنش‌های تجاری بین چین و آمریکا، با توجه به افزایش نگرانی‌ها در مورد افت بیشتر ارزش یوان، خریداران را از فعالیت بازداشت. تعدادی از معامله‌کنندگان اشاره داشتند، در این میان، با توجه به نزدیکی تعطیلات روز ملی، احتمالاً تقاضا در کوتاه‌مدت کمتر شود.  

در چین، میزان کلی قیمت‌های داخلی پلی‌اتیلن در این هفته در بازه بالایی ثابت تا مقداری کاهشی بود، درحالی‌که بازه‌های پایینی با توجه به افزایش 230 یوانی (34 دلار در هر تن) پلی‌اتیلن سبک خطی بازارهای معاملات آتی در بازار بورس دالیان نسبت به هفته گذشته در 20 سپتامبر، شاهد روند افزایشی مناسبی بودند. یکی از تاجران در شیامن اشاره داشت: «بازار داخلی با تکیه‌بر روند افزایشی بازارهای معاملات آتی، افزایش جزئی داشته است. اگرچه، تقاضا همچنان به نیازهای اساسی خریداران محدود است و عرضه نیز کافی است.»

اگرچه پیش‌بینی می‌شود که دور سوم تعرفه‌ها بر روی بازار پلی‌اتیلن چین تأثیر اندکی داشته باشد، معامله‌کنندگان به دوری از محموله‌های آمریکایی ادامه خواهند داد، زیرا آن‌ها از این ترس دارند که تعرفه بر روی محصولات دیگری اعمال شود. یکی از تبدیل‌کنندگان گفت: «علاوه بر این، احتمالاً شاهد افت چشمگیر صادرات محصولات نهایی به آمریکا باشیم.» در این میان، در بازار صنایع بالادستی، قیمت‌های نقدی اتیلن چین (CFR) بعد از رسیدن به کمترین میزان خود در 4 ماه گذشته، در روز پنج‌شنبه شاهد افزایش‌های جزئی بودند.

سرخط خبرها

• تشدید جنگ تجاری چین و آمریکا با دور سوم تعرفه‌ها

• با توجه به نگرانی‌ها در مورد نرخ ارز خریداران فعالیتی نداشتند

• نزدیکی تعطیلات روز ملی

• افزایش 230 یوانی پلی‌اتیلن سبک خطی بازارهای معاملات آتی در این هفته

• بهبود اتیلن بعد از رسیدن به کمترین میزان در 4 ماه اخیر در آسیا

• پلی‌اتیلن وارداتی (دلار در هر تن): پلی‌اتیلن سنگین فیلم 1260 تا 1320 / پلی‌اتیلن سبک فیلم 1110 تا 1175 / پلی‌اتیلن سبک خطی فیلم 1090 تا 1110 (CIF)

 

ارسال نظر