کد خبر : 41710

چین در اقدامی تلافی‌جویانه بر روی پاراکسیلن آمریکا 10 درصد تعرفه اعمال کرد

تولیدات پاراکسیلن آمریکا در سال 2017، درمجموع 8 درصد از تولیدات جهانی را تشکیل می‌دهد

چین در اقدامی تلافی‌جویانه بر روی پاراکسیلن آمریکا 10 درصد تعرفه اعمال کرد

پتروتحلیل- وزارت بازرگانی چین در بیانیه‌ای اعلام کرد که پکن در اقدامی متقابل بر روی 60 میلیون دلار از واردات آمریکا تعرفه اعمال خواهد کرد، که این اقدام شامل تعرفه 10 درصدی بر روی پاراکسیلن آمریکایی نیز می‌شود.

به گزارش "پتروتحلیل"، واکنش اولیه از معامله‌کنندگان بازار نشان می‌دهد که احتمالاً تأثیر تعرفه‌ها بر صنعت پلی‌استر چین محدود خواهد بود. منابع صنعت گفتند، تولیدات پاراکسیلن آمریکا در سال 2017، درمجموع 8 درصد از تولیدات جهانی را تشکیل می‌داد، و آن‌ها صادرکننده اصلی پاراکسیلن به چین به شمار نمی‌آیند.

یکی از مصرف‌کنندگان نهایی چینی گفت: «میزان محموله‌های وارداتی از آمریکا به چین در حال حاضر اندک است، و در سال گذشته کره جنوبی، ژاپن و خاورمیانه بیشترین صادرات پاراکسیلن به کشور را داشتند. صادرات آمریکا به آسیا می‌تواند راهی دیگر کشور همچون تایوان بشود که، در مقابل مقداری از محموله‌های آسیایی به چین را جایگزین خواهد کرد.»

داده‌های China customs نشان می‌دهد که از 14/4 میلیون واردات پاراکسیلن در سال گذشته، تنها 256221 تن یا 1/8 درصد از آن از آمریکا بوده است. داده‌های جزئی از سال 2018 همچنان در دسترس نیست.

بیانیه پکن درست بعدازاینکه آمریکا اعلام کرد که بر روی 200 میلیارد دلار از کالاهای چینی در روز 24 سپتامبر 10 درصد تعرفه اعمال خواهد کرد، منتشر شد. تعرفه‌های اعلام‌شده در روز 1 ژانویه 2019 به 25 درصد افزایش خواهند یافت.

وزارت بازرگانی چین از قبل در روز 3 اوت، تعرفه‌های 25 درصدی بر پاراکسیلن آمریکایی را به‌عنوان بسته‌ای از تعرفه‌های 60 میلیارد دلاری بر محصولات آمریکایی اعلام کرده بود. این وزارت خانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که اگر آمریکا میزان تعرفه‌ها را به 25 درصد افزایش دهد، آن‌ها نیز اقدام متقابل انجام خواهند داد.

 

ارسال نظر