کد خبر : 41696

به دنبال کاهش قیمت‌های پی‌وی‌سی از سوی فورموسا؛

پی‌وی‌سی آمریکایی در آسیا قیمت‌های رقابتی خود را از دست داد

بازارهای آسیایی پیش‌ازاین با ریسک‌های نرخ ارز و عرضه بالا دست‌وپنجه نرم می‌کردند، و بازار اتیلن در کمترین میزان خود در 4 ماه اخیر شناور بود

 پی‌وی‌سی آمریکایی در آسیا قیمت‌های رقابتی خود را از دست داد

پتروتحلیل- فورموسای تایوانی قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه اکتبر خود را در روز چهارشنبه اعلام کرد، و قیمت‌های خود را در مقایسه با ماه سپتامبر، 90 دلار در هر تن به چین و 50 دلار در هر تن به هند کاهش داد. با توجه به جو کاهشی در سراسر آسیا، کاهش قیمت‌ها قابل‌انتظار بود، اگرچه مقدار آن، تعدادی از معامله‌کنندگان به‌خصوص چینی‌ها را متعجب کرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در طی چند هفته گذشته، قیمت محموله‌های پی‌وی‌سی آمریکایی، 100 دلار در هر تن از قیمت محموله‌های آسیایی کمتر بود. طبق گفته تعدادی از تاجران، این امر تولیدکننده تایوانی را مجبور کرد تا کاهش قیمت بیش از انتظاری را اعمال کند.

علاوه بر این، بازارهای آسیایی پیش‌ازاین با ریسک‌های نرخ ارز و عرضه بالا دست‌وپنجه نرم می‌کردند، و بازار اتیلن در کمترین میزان خود در 4 ماه اخیر شناور بود. همه این عوامل، قیمت‌های ماه اکتبر تولیدکننده را تحت‌فشار نزولی قراردادند.

میزان قیمت‌های جدید تولیدکننده تایوانی در هفته گذشته در چین نزدیک به قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی بود، درحالی‌که آن‌ها در چین به این اندازه کم نیستند. یکی از تولیدکنندگان گفت: میزان قیمت‌های جدید تولیدکننده تایوانی در هفته گذشته در چین نزدیک به قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی بود، درحالی‌که آن‌ها در چین به این اندازه کم نیستند. یکی از تولیدکنندگان گفت: «قیمت‌های جدید پی‌وی‌سی تولیدکننده در هند به‌اندازه قیمت‌ها در چین، بازار را تحت‌فشار قرار ندادند.»

به‌این‌ترتیب، به نظر می‌رسد که پی‌وی‌سی آمریکایی قیمت‌های رقابتی خود را در این هفته از دست داد. تعدادی از تولیدکنندگان چینی این تصمیم کاهشی را در ارائه قیمت به جنوب شرق آسیا دنبال کردند، درحالی‌که بیشتر تولیدکنندگان آسیایی هنوز قیمت‌های خود را به منطقه اعلام نکرده‌اند.

اگرچه تقاضا اندک بود، تعدادی از تاجران پیش‌بینی می‌کنند که تا پایان ماه با توجه به پایان فصل موسمی در هند و یک هفته تعطیلات در چین، تقاضا بهبود یابد.

ارسال نظر