کد خبر : 41693

علیرغم درخواست صنعتگران، نخ و پارچه در لیست تعرفه‌های ترامپ باقی ماندند

همچنان محصولاتی در لیست باقی‌مانده‌اند، که به صنعتگران، صاحبان تجارت‌های کوچک و خیریه‌های آمریکایی آسیب خواهند زد

علیرغم درخواست صنعتگران، نخ و پارچه در لیست تعرفه‌های ترامپ باقی ماندند

پتروتحلیل-فروشگاه‌های زنجیره‌ای Joann، در ماه گذشته در اقدامی کم‌سابقه میلیون‌ها مشتری خود را برای کمک به آن‌ها برای خنثی کردن تعرفه‌های رئیس‌جمهور ترامپ بر محصولات چینی متحد کرد، اما این عمل نتیجه‌ای مناسبی در برنداشت.

به گزارش "پتروتحلیل"، این فروشگاه 30 طبقه‌بندی از محصولاتی که در لیست تعرفه‌ها قرارگرفته بودند – از شابلون‌های شیرینی تا نخ و پارچه – را مشخص کرد. اما فقط دو عدد از آن‌ها از لیست نهایی تعرفه‌ها کنار گذاشته شدند. تعرفه‌های 10 درصدی در 24 سپتامبر اعمال خواهند شد و در سال آینده به 25 درصد افزایش خواهند یافت.

این شرکت، که در اوایل سال جاری پارچه را از نام خود حذف کرد، تلاش کرد تا با تأمین بسیاری از مغازه‌های کوچک در فروشگاه‌های خود محصولات داخلی تولید کند، که درنهایت این امر منجر به تغییر نام تعرفه‌های ترامپ به "مالیات ساخت آمریکا" شد. جیل سلتاو رئیس شرکت Joann حتی از دولت درخواست رسمی کرد.

سلتاو در روز 23 اوت دریکی از سخنرانی‌ها گفت: «مشتری‌های ما، که بسیاری از آن‌ها سازمان‌های خیریه یا تجارت‌های کوچک هستند با بودجه‌های اندک فعالیت می‌کنند، و توان تحمل افزایش هزینه‌ها درنتیجه تعرفه‌ها را ندارند.»

سلتاو در طی این سخنرانی گفت، فروشگاه‌های ما در 870 ناحیه در 49 ایالت می‌باشند، که 50 درصد از فروش خود را از منابع و پارچه چینی به دست میاورند زیرا هیچ تولیدکننده آمریکایی نمی‌تواند با آن کیفیت یا حجم تولید و عرضه کند. انواع پارچه‌ها، شامل کشی و بافتنی، تحت تعرفه‌ها قرار خواهند گرفت. یکی از مواردی که از لیست تعرفه برای فروشگاه Joann کنار گذاشته شد، پارچه پشمی بود.

در بیانیه‌ای که در روز سه‌شنبه منتشر شد، شرکت از دولت برای «حذف مقادیری که بر تولیدکنندگان و تجارت‌های اندک تأثیر منفی می‌گذاشت، تشکر کرد.»

فروشگاه Joann در ایمیلی گفت: «اما همچنان محصولاتی در لیست باقی‌مانده‌اند، که به صنعتگران، صاحبان تجارت‌های کوچک و خیریه‌های آمریکایی آسیب خواهند زد.» «امیدواریم دولت در مذاکرات پیش رو در مورد مقادیر دیگر تجدیدنظر کند.»

 

ارسال نظر