کد خبر : 41692

قیمت های پروپیلن در آسیا به بیشترین رقم در ٤ سال اخیر رسید

شرکت‌های Lotte Chemical, YNCC و LG Chem برنامه دارند تا واحدهای کراکینگ خود را در ساپتامبر و اکتبر تعطیل کنند

قیمت های پروپیلن در آسیا به بیشترین رقم در ٤ سال اخیر رسید

پتروتحلیل-محدودیت عرضه قیمت‌های پروپیلن جهانی را افزایش داد و قیمت‌ها در آسیا به بیشترین میزان خود در 4 سال اخیر رسیدند.

به گزارش "پتروتحلیل"، قیمت‌های نقدی در آسیا به پشتوانه مشکلات عرضه ناشی از تعطیلی واحدها در چند منطقه، شاهد افزایش بوده‌اند. قیمت‌ها اخیراً، تقریباً به بیشترین میزان خود در 4 سال اخیر رسیده‌اند. در این میان، قیمت‌های نقدی در اروپا و آمریکا نیز به دلایل مشابه روند افزایشی را تجربه کرده‌اند.

داده‌های شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که، قیمت‌های نقدی پروپیلن در آسیا به دنبال روند صعودی که از ژوئیه آغاز شد، به بیشترین میزان خود از نوامبر 2014 رسیده‌اند.

عرضه اندک قیمت‌ها را افزایش داد، و معامله‌کنندگان بازار محدودیت محموله‌ها را ناشی از تعطیلی برنامه‌ریزی‌شده سه واحد اصلی تولید پروپیلن در کره جنوبی دانستند.

شرکت‌های Lotte Chemical, YNCC و LG Chem برنامه دارند تا واحدهای کراکینگ خود را در سپتامبر و اکتبر تعطیل کنند.

روند بازار نقدی پروپیلن در اروپا نیز صعودی بود، و افزایش قیمت‌ها راهی هفته دوم شد. مسائل عرضه ناشی از مشکلات لجستیک در منطقه به‌عنوان عامل اصلی این روند صعودی ذکر شد. به‌علاوه مشکلات حمل‌ونقل، تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده و نشده، نقش اساسی در افزایش قیمت‌های نقدی داشتند.

واحد کراکینگ شرکت LyondellBasell’s Munchsmunster در آلمان با اختلالاتی به دلیل تعطیلی پالایشگاه در 1 سپتامبر مواجه شد. واحدهای کراکینگ دیگر شرکت در وسلینگ آلمان و در لاورا فرانسه در طی ماه‌های سپتامبر و اکتبر تعطیل خواهند بود. واحد کراکینگ MOL واقع در مجارستان در اواخر این ماه تعطیل خواهد شد.

در این میان، قیمت‌های نقدی پروپیلن آمریکا، بعدازاینکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا خبر از کاهش جزئی میزان ذخایر پروپیلن داد، افزایش یافت.

کاهش هفتگی میزان ذخایر در کنار تعطیلی واحد هیدروژن زدایی پروپان در مونت بلویو تگزاس، عوامل افزایش قیمت بودند. اقدام فورس ماژوری که شرکت Philips 66 بر عرضه پلی‌پروپیلن واحد خود در نیوجرسی اعلام کرد نیز سر جای خود است.

 

ارسال نظر