کد خبر : 41653

نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

شفافیت ظاهری بورس کالا در معاملات پتروشیمی ها/ ورود واسطه ها در دوران تحریم

باید در بورس کالا شرایطی که باعث به وجود آمدن دلالی و رانت خواری می شود تغییر کند؛ زیرا بورس مکان شفافیت در بازار است

شفافیت ظاهری بورس کالا در معاملات پتروشیمی ها/ ورود واسطه ها در دوران تحریم

پتروتحلیل-شرایط تحریم ایجاب می‌کند‌ که برخی‌از واسطه گران‌ و‌ یا دلالان به‌ بازار‌ پتروشیمی‌ها‌ وار‌د شوند. 

مهندس مجید رضا حریری، نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین در گفت و گو با خبرنگار «پترو‌تحلیل» افزود: اقتصاد آزاد‌ و شفاف موجب تعادل در بازار صادرات‌ و واردات و عدم کمبود کالاهای اساسی در ایران می شود و نیاز داخل را برطرف می کند.

 وی در ادامه افزود : متاسفانه در این شرایط اقتصادی و تحریم های وضع شده توسط آمریکا ، برخی از شرکت های پتروشیمی توانایی صادرات به دیگر کشور ها را نداشته و در نتیجه مجبور خواهند شد صادرات را توسط کسانی انجام دهند که توانایی دور زدن تحریم را داشته باشند و این واسطه گری در برخی موارد موجب به وجود آمدن دلال ها خواهد شد.

وی‌ در رابطه با افزایش شفافیت در معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا نیز افزود: متاسفانه در معاملات محصولات پتروشیمی در بورس کالا شاهد شفافیتی هستیم که فقط در ظاهر انجام می‌شود، اما در اجرا شرایط به گونه ای  تنظیم شده است که فقط افراد خاصی بتوانند از این بازار استفاده کنند. 

وی در ادامه افزود : باید در بورس کالا شرایطی که باعث به وجود آمدن دلالی و رانت خواری می شود تغییر کند؛ زیرا بورس مکان شفافیت در بازار است.

وی در پایان افزود : مدیران ما باید در این شرایط سخت تحریم غیرت به خرج دهند و موجب از بین رفتن سرمایه مردم نشوند در غیر این صورت با وضع قوانین جدید در بورس کالا، بعید می دانم چیزی عوض شود .

 

ارسال نظر