کد خبر : 41641

خریداران از خرید محموله‌های وارداتی اجتناب می‌کنند؛

روند کاهشی پلی‌پروپیلن وارداتی در چین

بازارهای معاملات آتی بی‌ثبات بوده و قیمت‌های داخلی در این هفته عمدتاً ثابت بودند

روند کاهشی پلی‌پروپیلن وارداتی در چین

پتروتحلیل- در چین، بازار وارداتی پلی‌پروپیلن در هفته اول سپتامبر عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف در میان افزایش تنش‌ها با آمریکا، شاهد کاهش بود. از سوی دیگر، قیمت‌های داخلی بعد از مواجهه با سیر کاهشی در دو هفته گذشته، عمدتاً روند ثابتی داشتند.

به گزارش «پتروتحلیل»، میزان کلی قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا در مقایسه با هفته گذشته در هر دو بازه 10 دلار در هر تن کاهش یافت و به 1220 تا 1250 دلار در هر تن (CIF، نقدی) رسید. معامله‌کنندگان به دلیل اجتناب از ریسک‌های بی‌ثباتی نرخ ارز، فعالیتی نداشتند. تعدادی از تاجران اشاره داشتند: «اگرچه قیمت‌ها در بازه پایینی در این هفته معقولانه هستند، اما به دلیل اینکه خریداران از خرید محموله‌های وارداتی اجتناب می‌کنند یا خریدهای خود را محدود کرده‌اند، تقاضایی نداشتند. این امر به دلیل ارزش پایین یوان در برابر دلار در میان تشدید تنش‌های تجاری می‌باشد. بر این باوریم که تأثیرات تنش‌های تجاری در روزهای آتی جو بازار را تحت‌فشار قرار خواهد داد.»

قیمت‌های هموپلیمر پلی‌پروپیلن داخلی عمدتاً حول میزان‌های هفته گذشته شناور بودند. بازارهای معاملات آتی پلی‌پروپیلن در بازار بورس دالیان عمدتاً در این هفته از 6 سپتامبر ثابت بودند. تقاضا با توجه به تردیدها در مورد تنش‌های تجاری اندک باقی ماند. در این میان عرضه، با توجه به موضع احتیاطی خریداران و میزان خرید محدود افزایش یافت. یکی از تاجران اظهار داشت: «بازارهای معاملات آتی بی‌ثبات بوده و قیمت‌های داخلی در این هفته عمدتاً ثابت بودند. ترجیح می‌دهیم تا با توجه به تشدید تنش تجاری موضع محتاطانه خود را حفظ کنیم.»

پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های پلی‌پروپیلن در روزهای آتی عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف و افزایش عرضه داخلی، روندی ثابت تا کاهشی داشته باشند. احتمال می‌رود فعالیت بازار با توجه به بی‌ثباتی نرخ ارز، علیرغم فصل اوج تبادلات، تحت‌فشار باقی بماند.

سرخط خبرها

  • کاهش 10 دلاری پلی‌پروپیلن وارداتی در هر دو بازه
  • تقاضای ضعیف در میان بی‌ثباتی نرخ ارز
  • ثبات پلی‌پروپیلن داخلی بعد از دو هفته روند نزولی
  • بازارهای معاملات آتی پلی‌پروپیلن عمدتاً در هفته ثابت بودند
  • هموپلیمر پلی‌پروپیلن رافیا وارداتی (دلار در هر تن): 1220 تا 1250
ارسال نظر