کد خبر : 41576

مشاور کارگزاری آگاه در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

بازار پتروشیمی راهی به جزء بازگشایی سقف قیمت در بورس کالا ندارد

لغو سقف محصولات عرضه شده در بورس کالا در شرایط فعلی می تواند بهترین را ه حل برای تعادل و بازگشت آرامش به بازار باشد

بازار پتروشیمی راهی به جزء بازگشایی سقف قیمت در بورس کالا ندارد

پتروتحلیل-تغییرات قیمت فرآورده های نفتی طی دو روز،  سبب شد تا برنامه ریزی برای خرید توسط مصرف کنندگان وکیوم باتوم سخت شود.

مهندس جلیلی، قائم مقام کارگزاری اقتصاد بیدار در این باره به خبرنگار «پتروتحلیل»، گفت: با توجه به اینکه نرخ فرآورده های نفتی طی دو روز با افزایش و کاهش متاثر از تغییر قیمت دلار روبه رو شد، شاهد نوسانات و بلاتکلیفی مصرف کنندگان در این بازار بودیم.

وی در ادامه افزود: این در حالی است که خریداران وکیوم باتوم در بورس کالا با ایجاد تقاضای بیش از ظرفیت سبب افزایش رقابت برروی این کالا می شوند و نتیجه آن افزایش قیمت وکیوم باتوم است.

وی تاکید کرد :  لغو  سقف محصولات عرضه شده در بورس کالا در شرایط فعلی می تواند بهترین را ه حل برای تعادل و بازگشت آرامش به بازار باشد.

وی در رابطه با ابطال معاملات فرآورده های نفتی که پس از افزایش و کاهش مجدد قیمت ها در بورس کالا رخ داد، گفت: تا این لحظه ابطالی در رابطه با معاملات فرآورده های نفتی رخ نداده است و از این رو اکثر مشتریان بلا تکلیف هستند.

وی در رابطه با وضعیت معاملات محصولات آف گرید و ON گرید و کاهش اختلاف قیمتی بین این محصولات گفت: قیمت آف یک با قیمت کالای ON گرید اندک است، اما مدیریت عرضه و تقاضا در بازار به گونه ای رقم می خورد که قیمت اکثر آف گریدها به محصولات ON گرید بسیار نزدیک شده است.

ارسال نظر