کد خبر : 41563

افزایش یک هزارتومانی قیمت متانول در یک هفته؛

عدم اعلام قیمت برای زایلین مخلوط و اورتوزایلین /رشد بی سابقه قیمت تولوئن پتروشیمی اصفهان

در همین حال خبر های رسیده مبنی بر این است که تولوئن پتروشیمی اصفهان امروز با افزایشی 2 هزار و 500 تومانی به قیمت 9 هزار و 500 تومان رسیده است

عدم اعلام قیمت برای زایلین مخلوط و اورتوزایلین /رشد بی سابقه قیمت تولوئن پتروشیمی اصفهان

پتروتحلیل- قیمت متانول پتروشیمی شیراز در هفته جاری و در بازار ایران با افزایشی بی سابقه به 3  هزار 400تومان در هر کیلو رسید. هفته گذشته نرخ این کالا حدودا 800 تا 1000 تومان ارزان تر بود.

به گزارش «پتروتحلیل»،  به نقل از از کانگورو، وب سایت تخصصی فروش محصولات پتروشیمی،  قیمت زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام واورتوزایلین نیز به علت نبود بار موجود و فروش حواله ای توسط پتروشیمی بندر امام  قیمت مشخصی در بازار آزاد ایران ندارد و از این رو معامله گران از اعلام پیشنهاد قیمتی برای این کالاها خودداری می کنند.

در همین حال قیمت حواله زایلین مخطوط 5 هزار و 500 تومان، حواله اورتوزایلین هم 5 هزار تومان و حواله متانول شیراز هم  2 هزار و 850 تومان در هر کیلو عنوان می شود.

در همین حال خبر های رسیده مبنی بر این است که تولوئن پتروشیمی اصفهان امروز با افزایشی 2 هزار و 500 تومانی به قیمت 9 هزار و 500 تومان رسیده است.

این در حالی است که پیش بینی های احتمالی مبنی بر احتساب قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر اساس قیمت بازار ثانویه سبب شده تا در بازار آزاد ایران، قیمت مواد شیمیایی به شدت افزایش یابد.

همچنین در بازارهای آسیایی نیز در هفته جاری، قیمت متانول در  چین افزایش داشت و به طور میانگین 380دلار در هر تن گزارش شد، بیشترین رقم متانول در چین و با رقم 405 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده است.

در کره نیز روند قیمت متانول با افزایش همراه بود و به طور میانگین 395 دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است. همچنین در سنگاپور و مالزی قیمت متانول ثبات داشت و حدودا 430 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد، در بازار تایوان نیز قیمت ها کمی افزایشی بود ولی  در بازار هندوستان، روند بازار کمی کاهش داشت.

ارسال نظر