کد خبر : 41537

معامله کنندگان پلیمر ترکیه بازار را برای تعطیلات ترک کردند، توجهات بر روی اقتصاد

احتمال می رود جو پی وی سی با توجه به عرضه مناسب و اشتهای خرید اندک، تحت فشار باقی بماند

معامله کنندگان پلیمر ترکیه بازار را برای تعطیلات ترک کردند، توجهات بر روی اقتصاد

پتروتحلیل- بازار های پلیمر ترکیه در طی چند هفته گذشته در بین بخش هایی بودند که تحت تاثیر سقوط لیر ترکیه در برابر دلار آمریکا قرار گرفتند، زیرا تجارت صنایع بر مبنای دلار صورت می گیرد.

به گزارش «پتروتحلیل»، در ابتدای این هفته و با توجه به مجموعه ای از پیشگیری ها که توسط قوانین بانکی و آژانس نظارتی و همچنین بانک مرکزی صورت گرفت، برابری ارزش لیر در برابر دلار روندی کاهشی داشته است. همچنین این خبر که قطر در حال برنامه ریزی برای سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در ترکیه است، تا حدی به بازار آرامش بخشید و افزایش های اخیر لیر ترکیه را تقویت کرد.

یکی از تاجران پلیمر جهانی اظهار داشت: «از آنجایی که در خال گذراندن زمان سختی هستیم، بسیاری موضع انتظار را اتخاذکرده اند. معامله کنندگان قادر نبودند تا بر روی فعالیت های خرید و فروش تمرکز کنند و عده ای از این آن ها تحت این شرایط بازار را کمی زودتر ترک کردند.»

خریداران از پیش بینی های قطعی با توجه به دوره بعد تعطیلات در میان تردید های اقتصادی جاری و جنگ های تجاری جهانی ممانعت کردند، اگرچه تعدادی از آن ها دیدگاه های خود را گفتند.

در بازار پلی پروپیلن، قیمت های رقابتی قبلی در این هفته به دلیل نبود فعالیت های تجاری و بی میلی فروشندگان برای ارائه تخفیفات بیشتر ناپدید شدند. یکی از معامله کنندگان گفت: «قیمت ها به کف رسیده و با میزان های وارداتی در چین تقریبا برابر شده است. عرضه کنندگان برنامه دارند تا بعد از تعطیلات عید، قیمت های خود افزایش دهند.» از سوی دیگر، چندین خریدار در منطقه جنوبی به میزان پایین تولیدات خود ادامه دادند. یکی از تبدیل کنندگان گفت: «فکر نمیکنیم که بازار با توجه به مشکلات جاری جریان نقدی و نبود وام های بانکی، بتواند سیری صعودی به خود بگیرد.»

تاجران تایید کردند که دورنمای پلی اتیلن در مقایسه با پلی پروپیلن ضعیف تر است. یکی از فروشندگان اظهار داشت: «مطمئن نیستیم که شرایط بعد از تعطیلات به چه شکل خواهد شد. اگرچه به نظر میرسد که بازار بعد از بهبود های جزئی در پول رایج، مقداری آرامش پیدا کند.»

یکی از خریداران گفت: «احتمال می رود فروشندگان پلی اتیلن قادر به افزایش قیمت های خود نباشند، اگرچه به طور فرضی قیمت های باید در کف خود باشند.» طبق گفته دیگری، تعداد کمی از تولیدکنندگان با توجه به نبود وام های بانکی و بی میلی فروشندگان برای فروش با پرداخت های بلند مدت، قدرت خرید دارند.

احتمال می رود جو پی وی سی با توجه به عرضه مناسب و اشتهای خرید اندک، تحت فشار باقی بماند. یکی از تاجران بزرگ، که تایید کرد قیمت های محموله های وارداتی و داخلی در این هفته 10 تا 20 دلار در هر تن افت داشته اند، اظهار داشت: «احتمالا اکثر خریداران قبل از برداشتن قدم بعدی، در انتظار ثبات ارزی خواهند نشست.» در این میان، تعدادی از شرکت های املاک در حال برنامه ریزی برای تقویت ساخت و ساز کشور و بخش خانه ها به وسیله شکستن نرخ های رهن و کاهش دادن هزینه ها هستند، که احتمالا در بلند مدت بازار پی وی سی را تقویت کند.

از آنجایی که خریداران از خرید محموله های جدید به دلیل جو بی ثبات اقتصادی اجتناب کردند، بازار داخلی پلی استایرن نتوانست سیر صعودی بازار وارداتی را دنبال کند. با این وجود، فروشندگان پلی استایرن انتظار دارند که قیمت های بالای استایرن بازار را بعد از تعطیلات تقویت کند، و در حال حاضر تعدادی از توزیع کنندگان بر روی قیمت های داخلی خود موضع صعودی گرفته اند. یکی از فروشندگان اشاره داشت: «دیگر به فروش با قیمت های پایین میلی نداریم.»

ارسال نظر