کد خبر : 41532

افزایش قیمت‌های نقدی پروپیلن در اروپا و آسیا و عدم توانایی آمریکا در دنبال کردن این مسیر

در اروپا، قیمت‌های نقدی پروپیلن (FD NWE) از کمترین میزان خود در دو ماه گذشته در اواخر ژوئیه بهبود یافتند و اخیراً در میانگین هفتگی به بیشترین میزان خود در یک ماه و نیم اخیر رسیدند

افزایش قیمت‌های نقدی پروپیلن در اروپا و آسیا و عدم توانایی آمریکا در دنبال کردن این مسیر

پتروتحلیل- داده‌های شاخص قیمت chemOrbis نشان می‌دهد که قیمت‌های نقدی پروپیلن در آسیا از اوایل ژوئیه روند صعودی داشته‌اند، درحالی‌که در اروپا از اواخر ژوئیه شروع به افزایش کردند. اما از سوی دیگر، تا به اینجا، بازار نقدی پروپیلن آمریکا در دنبال کردن روند صعودی بازارهای اروپایی و آسیایی ناموفق بوده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، ازآنجایی‌که تعطیلی‌های برنامه‌ریزی‌شده و نشده در اروپا و آسیا مسیر را برای افزایش قیمت‌ها هموار کرد و در همین حال آغاز مجدد فعالیت واحد هیدروژن زدایی در آمریکا موجب بهبود عرضه شد، این امر عمدتاً ناشی از تغییرات در تولید در این سه منطقه بوده است.

در اروپا، قیمت‌های نقدی پروپیلن (FD NWE) از کمترین میزان خود در دو ماه گذشته در اواخر ژوئیه بهبود یافتند و اخیراً در میانگین هفتگی به بیشترین میزان خود در یک ماه و نیم اخیر رسیدند. عرضه منطقه‌ای با توجه به میزان پایین تولیدات در میان هوای گرم  و همچنین تعطیلی‌های کنونی و آتی واحدها، اندک باقی ماند. سطح پایین رودخانه راین در آلمان نیز موجب به وجود آمدن مانعی برای حمل نقل روان در سراسر کشور شده است، اما سطح آب اخیراً در حال افزایش است.

طبق داده‌های هفتگی، قیمت‌های نقدی پروپیلن (FOB کره) از اوایل ژوئیه به‌طور ثابت افزایش یافته‌اند و به بیشترین میزان خود در دو ماه و نیم اخیر رسیدند. قرار است تقریباً 2/9 میلیون ظرفیت پروپیلن بین اوت و نوامبر در سراسر آسیا تعطیل باشند.

اگرچه در آمریکا، قیمت‌های نقدی پروپیلن (FD USG) بعد از ثبت افزایش‌های انباشتی در حدود 140 دلار در هر تن در طی ماه ژوئیه، از اواخر ژوئیه نزولی شدند. 

 

ارسال نظر