کد خبر : 41518

بعد از آخرین دور تعرفه‌های آمریکا و چین؛

قیمت‌های رقابتی پلی‌اتیلن آمریکایی در جنوب شرق آسیا نمایان شد

پیش‌بینی می‌شود تعرفه‌های جدید چین از 23 اوت اعمال شوند

قیمت‌های رقابتی پلی‌اتیلن آمریکایی در جنوب شرق آسیا نمایان شد

پتروتحلیل-تنش‌های تجاری بین آمریکا و چین در طی هفته گذشته به دنبال اعمال تعرفه‌های 16 میلیارد دلاری آمریکا بر واردات چین و اقدام متقابل چینی‌ها با میزان تعرفه یکسان، تشدید شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، لیست منتشرشده توسط وزارت بازرگانی چین شامل 333 محصول آمریکایی باارزش تقریبی 16 میلیارد دلار، شامل پلی‌اتیلن سنگین، پلی‌اتیلن سبک خطی و اتیلن وینیل استات است،درحالی‌که پلی‌اتیلن سبک دیگر در لیست نیست. پیش‌بینی می‌شود تعرفه‌های جدید چین از 23 اوت اعمال شوند.

درحالی‌که تأثیر این اخبار در حال انتشار بود، چندین معامله‌کننده پلی‌اتیلن آسیایی پیش‌بینی کردند که با توجه به اینکه محموله‌های آمریکایی به دلیل اعمال تعرفه‌ها دیگر نمی‌توانند در چین قیمت مناسبی را ارائه دهند، جنوب شرق آسیا می‌تواند ترجیح اولیه فروشندگان آمریکایی برای صادرات باشد.

نگرانی معامله‌کنندگان از افزایش میزان محموله‌های پلی‌اتیلن آمریکایی باقیمت‌های مناسب در سراسر بازارهای منطقه‌ای تا به اینجای هفته تا حدی به اثبات رسید.

یکی از تبدیل‌کنندگان مالزیایی گزارش داد که قیمت‌های پلی‌اتیلن سبک خطی آمریکایی دریافتی او در مقایسه با میزان قیمت‌های خاورمیانه بسیار مناسب‌تر است. او اظهار داشت: «بازار جنوب شرق آسیا در حال دریافت قیمت‌های محموله‌های آمریکایی است و ما بر این باوریم که این میزان به‌تدریج و بعد از 23 اوت زمانی که آخرین دور تعرفه‌ها اعمال شود، بیشتر خواهد شد. برای خرید با آخرین قیمت‌های دریافتی عجله‌ای نمی‌کنیم، زیرا پیش‌بینی می‌کنیم که در هفته آینده باقیمت‌های جذاب‌تری روبه‌رو شویم.»

یکی از تاجران ویتنامی نیز اشاره داشت: «دوره تحویل محموله‌های آمریکایی در حدود 45 تا 50 روز به طول می‌انجامد. بااین‌وجود، با توجه به قیمت‌های مناسب آن‌ها چند قرارداد منعقد کرده‌ایم. علیرغم مشکلات عرضه، بر این باوریم که تقاضای ضعیف و تشدید جنگ تجاری بین آمریکا و چین از افزایش قابل‌توجه قیمت‌های پلی‌اتیلن جلوگیری خواهند کرد، و در حال حاضر محموله‌های آمریکایی بسیاری در حال حرکت به‌سوی جنوب شرق آسیا می‌باشند.»

 

ارسال نظر