کد خبر : 41509

واردات اوره هند تا سال 2021 متوقف می شود

واردات دی آمونیوم فسفات هند در میزان 3/4 میلیون تن قرار گرفت. ازآنجایی‌که هند منابع خود را به‌جز تولیدکننده بزرگ در راجستان محدود کرده است، بیشتر راک فسفات و فسفریک اسید به کشور وارد می‌شود

واردات اوره هند تا سال 2021 متوقف می شود

پتروتحلیل-طبق گزارش (India Ratings and Research (Ind-Ra، به دنبال شروع فعالیت واحدهای جدید، هند قصد دارد که واردات اوره را تا سال 2021 متوقف کند، که این مقدار در حال حاضر چیزی کمتر از 6 میلیون تن در سال است.

به گزارش «پتروتحلیل»، به دنبال سیاست سرمایه‌گذاری جدیدی که در سال 2012 پایه‌ریزی شد، قرار است یک واحد جدید اوره با ظرفیت 6/35 میلیون تن فعالیت خود را آغاز کند.

طبق گزارش: «تحت سیاست سرمایه‌گذاری 2012، احتمال می‌رود بازگشت واحدهای جدید با توجه به حمایت‌ها قدرتمند باشد، و برداشت از آن بیش از 85 درصد است.»

5 واحد اوره که قرار است احیا شوند در تالچر، راماگوندام، گوراخپور، سیندری و باراونی واقع شده‌اند، و ظرفیتی در حدود 1/27 میلیون تن در سال دارند.

دولت از قبل گفته است که قصد دارد تا با سرمایه‌گذاری 8/7 میلیارد دلاری واحد کود شیمیایی را احیا کند و خط لوله‌های گاز را احداث کند تا سال 2021 در بخش اوره از واردات بی‌نیاز شوند و مقداری اضافی برای صادرات نیز در دسترس داشته باشند.

در بخش فسفات‌ها، Inda-Ra پیش‌بینی می‌کند که واردات مستقیم دی آمونیوم فسفات کمتر شده و واردات راک فسفات یا فسفریک اسید به دلیل افزایش تجهیزات تبدیل در کشور، بیشتر شود.

دی آمونیوم فسفات یا در داخل از راک فسفات یا فسفریک اسید تولید می‌شود یا به‌صورت مستقیم وارد می‌شود.

در سال مالی گذشته، واردات دی آمونیوم فسفات هند در میزان 3/4 میلیون تن قرار گرفت. ازآنجایی‌که هند منابع خود را به‌جز تولیدکننده بزرگ در راجستان محدود کرده است، بیشتر راک فسفات و فسفریک اسید به کشور وارد می‌شود.

طبق منبع Ind-Ra، تولیدکنندگان دی آمونیوم فسفات به دنبال افزایش استفاده از راک فسفات هستند، زیرا با توجه به سودهای ادغام به عقب، حاشیه سودهای فروش دیامونیوم فسفات بیشتر می‌شود.

طبق منبع Ind-Ra، شرکت‌های کود سازی بر روی نیتروژن فسفر و کود شیمیایی پتاسیم متمرکزشده‌اند تا به نیاز اصلی کشاورزان متناسب با هوا دست پیدا کنند.

این گزارش همچنین اشاره داشت که پیش‌بینی می‌شود هند همچنان 100 درصد نیازهای پتاش خود را وارد می‌کند، زیرا در داخل ذخایر پتاسیم کلرید را ندارد.

در سال مال گذشته، هند در حدود 4/7 میلیون تن پتاسیم کلرید وارد کرد.

کشاورزان هندی در مقایسه با پتاس، اتکای زیادی به کود نیتروژن همچون اوره دارند، زیرا اوره از طرف دولت حمایت شده و بنابراین ارزان‌تر است.

طبق منبع Ind-Ra، نسبت ایده آل پیشنهادی نیتروژن به پتاس برای خاک هندی 4:1 است. اگرچه، نسبت واقعی بین 6:1 تا 7:1 متفاوت است.

این گزارش اضافه کرد: «با حرکت به جلو، احتمال افزایش مصرف پتاسیم کلرید و دیگر کودهای شیمیایی نیتروژن فسفر پتاسیم موجود است که می‌تواند منتج به حرکت تدریجی به‌سوی نسبت ایده آل نیتروژن به پتاس شود.»

منبع گفت که این تغییر با تمرکز بالاتری توسط دولت و شرکت‌های کود سازی برای افزایش سلامت خاک می‌تواند به تصمیم‌گیری درست از سوی کشاورزان و افزایش در بهره‌وری کشاورزی منتهی شود.

ارسال نظر