کد خبر : 41504

ادامه روند صعودی پی‌وی‌سی در چین

تداوم روند افزایشی پی‌وی‌سی داخلی برای سومین هفته متوالی

ادامه روند صعودی پی‌وی‌سی در چین

پتروتحلیل-در چین، روند صعودی بازار داخلی پی‌وی‌سی،  که از سه هفته پیش آغاز شد، در این هفته عمدتاً به دلیل روند افزایشی قیمت‌های بازارهای معاملات آتی در جای خود باقی ماند. 

به گزارش "پتروتحلیل"، عرضه داخلی پایین در میان تعطیلی‌ها و بازرسی‌های محیط زیستی کنونی نیز روند صعودی جاری را تقویت کرد.

قیمت‌های پی‌وی‌سی مشتق شده از اتیلن با 59 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته ثابت بودند، درحالی‌که قیمت‌های پی‌وی‌سی مشتق شده از استیلن در حدود 44 تا 58 دلار در هر تن افزایش داشتند. بازارهای معاملات آتی پی‌وی‌سی در بازار بورس دالیان از 8 اوت افزایش هفتگی 380 یوان در هر تن (56 دلار در هر تن) را ثبت کردند. چند تاجر اظهار داشتند: «قیمت‌های داخلی با تکیه‌بر روند افزایشی بازارهای معاملات آتی، بیش‌ازپیش افزایش یافتند. علاوه بر این، ذخایر داخلی با توجه به بازرسی‌های محیط زیستی و تعطیلی واحدها محدود ماندند. پیش‌بینی می‌کنیم بازار در روزهای آتی روند صعودی خود را حفظ کند.» چندین تولیدکننده چینی نیز در طی اوت به دلیل عملیات تأمین و نگهداری واحدهای خود را تعطیل خواهند کرد.

در بازار وارداتی، میزان کلی قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 مناطق آسیایی در رقم 960 تا 970 دلار در هر تن (CIF، نقدی)؛ با کاهش جزئی 10 دلاری نسبت به هفته گذشته گزارش شدند. یکی از تولیدکنندگان تایوانی کاهش‌های جزئی را بر روی قیمت‌های خود اعمال کرد و اشاره داشت: «ازآنجایی‌که خریداران در هند در مقابل روند صعودی قیمت‌ها مقاومت کردند، قیمت‌های خود را در این هفته 10 دلار در هر تن کاهش دادیم.» در این میان، قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی با 20 تا 25 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در رقم 895 تا 900 دلار در هر تن (CIF) گزارش شدند، که در شاخص قیمت‌ها قرار نگرفت. یکی از تاجران اظهار داشت: «هم‌زمان با روند صعودی در چین قیمت‌های پی‌وی‌سی آمریکایی خود را در این هفته افزایش دادیم.»

پیش‌بینی می‌شود بازار داخلی پی‌وی‌سی با تقویت از سوی عوامل صعودی ذکرشده، روند صعودی کنونی خود را در روزهای آتی حفظ کند. در بازار وارداتی، تا زمانی که تولیدکننده بزرگ تایوانی قیمت‌های ماه سپتامبر خود را ارائه نکند، پیش‌بینی نمی‌شود که قیمت‌ها شاهد هیچ‌گونه تغییر قابل‌توجهی باشند. یکی از فروشندگان اظهار داشت: «شنیده‌ایم که قیمت‌های ماه سپتامبر تولیدکننده بزرگ تایوانی به دلیل روند صعودی در بازار داخلی چین و میزان سهمیه‌های اندک، مقداری افزایش خواهد یافت.»

سرخط خبرها

• تداوم روند افزایشی پی‌وی‌سی داخلی برای سومین هفته متوالی

• ادامه تقویت از سوی روند صعودی بازارهای معاملات آتی

• عرضه اندک روند صعودی را تقویت کرد

• افزایش 20 تا 25 دلاری پی‌وی‌سی آمریکایی در این هفته

• بازار در انتظار قیمت‌های سپتامبر

• پی‌وی‌سی k67 وارداتی (دلار در هر تن): 960 تا 970 (CIF)

 

 

ارسال نظر