کد خبر : 41498

بازار محصولات شیمیایی ایران همچنان ملتهب است؛

عقب نشینی فعالان بازار با گمانه زنی ها درباره قیمت خوراک

عقب نشینی فعالان بازار با گمانه زنی ها درباره قیمت خوراک

پتروتحلیل- قیمت متانول پتروشیمی شیراز در هفته جاری و در بازار ایران با افزایش، 2 هزار300تومان در هر کیلو گزارش شده است.

به گزارش «پتروتحلیل»، به نقل از از کانگورو، وب سایت تخصصی فروش محصولات پتروشیمی، همچنین قیمت زایلین مخلوط پتروشیمی بندرامام هم در بازار ایران حدودا 5هزارو 250تومان و قیمت اورتوزایلین 5هزار 150 تومان در هر کیلو پیشنهاد شده است.

در همین حال قیمت حواله زایلین مخطوط 5000 تومان، حواله اورتوزایلین هم 4 هزار و  900تومان و حواله متانول شیراز هم دو هزار و 50 تومان در هر کیلو عنوان می شود.

این در حالی است که پیش بینی های احتمالی مبنی بر افزایش قیمت خوراک پتروشیمی ها سبب شده تا در بازار آزاد ایران، قیمت مواد شیمیایی به شدت افزایش یابد.

در همین حال بازار مواد شیمیایی همچنان پر التهاب است، به طوری که فروشندگان از فروش محصولات خود سر باز می زنند.

از سوی دیگر با توجه به پایین بودن قیمت های پایه و عرضه با نرخ دلار ٤ هزار و ٢٠٠ تومان، برخی پتروشیمی ها تولید خود را کاهش داده اند.

همچنین  در بازارهای آسیایی نیز در هفته جاری، قیمت متانول در  چین افزایش داشت و به طور میانگین 375دلار در هر تن گزارش شد، بیشترین رقم متانول در چین و با رقم 400 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شده است.

در کره نیز روند قیمت متانول با افزایش همراه بود و به طور میانگین 390 دلار در هر تن سی اف آر گزارش شده است. همچنین در سنگاپور و مالزی قیمت متانول ثبات داشت و حدودا 430 دلار در هر تن سی اف آر اعلام شد، در تایوان و هندوستان نیز، روند بازار کمی کاهشی بود.

 

ارسال نظر