کد خبر : 41493

آیا اعمال محدودیت‌های آتی بر کیسه‌های پلاستیکی، تقاضا در ترکیه را کاهش می‌دهد؟

اکثر معامله‌کنندگان پلی‌اتیلن ترجیح دادند که در طی هفته بر روی پیشرفت‌های اقتصادی تمرکز کنند، که این امر اخبار جدید در مورد محدودیت‌های آتی بر روی کیسه‌های پلاستیکی را تحت‌الشعاع قرار داد

آیا اعمال محدودیت‌های آتی بر کیسه‌های پلاستیکی، تقاضا در ترکیه را کاهش می‌دهد؟

پتروتحلیل-ترکیه به‌عنوان بخشی از برنامه اقدام اقتصادی 100 روزه تا پاییز خود، در حال آماده‌سازی برای منع توزیع کیسه‌های پلاستیکی رایگان است.

به گزارش «پتروتحلیل»، تحت برنامه جدید اقدام کوتاه‌مدت، وزارت محیط‌زیست ترکیه رقمی را بر روی پلاستیک‌های یک‌بارمصرف خود اعمال خواهد کرد.

معامله‌کنندگان ترکیه در این هفته شروع به نظر پردازی در مورد این امر کرده‌اند. اکثر معامله‌کنندگان بر این باورند که قانون جدید احتمالاً منجر به کاهش مصرف مواد خام از سوی تولیدکنندگان کیسه‌های پلاستیکی خواهد شد، اما احتمالاً تأثیرات در کوتاه‌مدت احساس نشود.

یکی از خریداران اشاره داشت: «اکثر معامله‌کنندگان پلی‌اتیلن ترجیح دادند که در طی هفته بر روی پیشرفت‌های اقتصادی تمرکز کنند، که این امر اخبار جدید در مورد محدودیت‌های آتی بر روی کیسه‌های پلاستیکی را تحت‌الشعاع قرار داد.»

در این میان، ازآنجایی‌که چندین تولیدکننده احتمالاً خود را برای شرایط جدید آماده کرده‌اند و با توجه به این حقیقت که این قانون پیش‌ازاین در مارس 2017 ارائه شده بود، در وفق پیدا کردن با آن با دشواری مواجه نخواهند شد، تعدادی دیگر از معامله‌کنندگان اظهار داشتند که این تصمیم منجر به افت شدید در مصرف نخواهد شد.

یکی از بسته‌بندی کننده‌ها اظهار داشت: «این قانون جدید کیسه‌هایی با ضخامت 15 تا 50 میکرون را شامل خواهد شد. ما می‌توانیم کیسه‌های نازک‌تر یا ضخیم‌تری را تولید کنیم تا تحت تأثیر این قانون قرار نگیریم. علاوه بر این، تعدادی از شرکت‌ها در حال استفاده از تجهیزات بازیافتی هستند، که به آن‌ها کمک خواهد کرد تا کمتر از این قانون آسیب ببینند.»

یکی دیگر از معامله‌کنندگان اظهار داشت: «پیش‌بینی می‌شود بازار پلی‌اتیلن سنگین فیلم در ماه‌های بعد از اعمال این قانون تحت تأثیر قرار بگیرد. این امر به این خاطر است که تبدیل‌کنندگان باید در طی یک سال و نیم گذشته تا الآن برنامه‌های سرمایه‌گذاری خود را برای تولید کیسه‌های پلاستیکی تغییر داده باشند.»

درمجموع، معامله‌کنندگان بر یک مورد توافق دارند که در حال حاضر فعالیت‌های پلیمر، شامل پلی‌اتیلن، از سوی تقاضای نامناسب محصولات نهایی از بازارهای داخلی و صادراتی در میان نزدیکی تعطیلات در اروپا و کشورهای مسلمان و همچنین بی‌ثباتی نرخ ارز، تحت‌فشار قرارگرفته‌اند. محدودیت‌های اخیر نیز تأثیرات خود را بر روی تقاضا خواهد گذاشت، اما مقدار آن مشخص نیست.

ارسال نظر