کد خبر : 41459

خودداری بورس کالا از اعلام اسامی دلالان؛

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی: بورس کالا باید اطلاعات خریداران را اعلام و در اختیار مراجع قانونی قرار دهد

در شرایط فعلی هر فرد و یا نهادی بخواهد منابع کشور را از طریق قاچاق خارج کند، خیانت کرده است و باید اطلاعات آن اعلام شده و در اختیار دستگاههای نظارتی قرار بگیرد تا با این افراد برخورد شود

نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی: بورس کالا باید اطلاعات خریداران را اعلام و در اختیار مراجع قانونی قرار دهد

پتروتحلیل- در حالی بورس کالا از اعلام اسامی خریداران محصولات پتروشیمی و فولادی در ماههای اخیر، خودداری می کند که پیش تر شریعتمداری صریحا خواستار اعلام اسامی خریداران بورس کالا شد.

به گزارش «پتروتحلیل»، بورس کالا همچنین امروز در جواب درخواست سندیکای لوله و پروفیل برای افشای نام خریداران محصولات فولادی در ماههای اخیر اعلام کرده است که اسامی خریداران بورس کالا محرمانه است.

این در حالی است که رانت موجود در معاملات محصولات پتروشیمی و فولادی و همچنین قاچاق گسترده محصولات داخلی در ماههای اخیر سبب شده تا نمایندگان مجلس و فعالان اقتصادی، همچنین فعالان صنایع پایین دست خواهان انتشار کدهای معاملاتی و اسامی خریداران بورس کالا شوند، اما بورس کالا با وجود در اختیار داشتن اسامی خریداران از اعلام نام آنها خودداری می کند.

مهندس علی اکبری نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «پتروتحلیل» در این باره گفت: هر دستگاهی که درآمد ارزی دارد باید تعهد ارزی نیز داشته باشد، در این بین بورس کالا نیز باید اطلاعات خریداران را اعلام و در اختیار دستگاههای مرجع قرار بدهد و به تعهد خود عمل کند.

وی افزود: در شرایط فعلی هر فرد و یا نهادی  بخواهد منابع کشور را از طریق قاچاق خارج کند، خیانت کرده است و باید اطلاعات آن اعلام شده و در اختیار دستگاههای نظارتی قرار بگیرد تا با این افراد برخورد شود.

این در حالی است که خریداران محصولات پتروشیمی در ماههای اخیر، کالاهای داخلی را که باید در اختیار صنایع پایین دست قرار می گرفت را با نرخ ارز 4 هزار و 200 تومانی خریداری کرده و به کشورهای همسایه قاچاق کردند.

ارسال نظر