کد خبر : 41455

چشم انداز مثبت بازار اوره؛

فروش 500 هزارتنی اوره سازهای ایرانی به هند

قیمت اوره در ماه آگوست ثابت به نظر می رسد، اما در ماه سپتامبر با افزایش میزان تقاضا از سمت ترکیه و اروپا و همچنین تندر دیگری از هند مواجه خواهد شد

فروش 500 هزارتنی اوره سازهای ایرانی به هند

پتروتحلیل- در نیمه اول هفته ای که گذشت، تندر هند بسته شد و همچنان که انتظار می رفت ایران تندر مذکور را با قیمت هایی که انعکاس دهنده رنج قیمتی معادل با 260-255 دلار در هر تن فوب بود، در دست گرفت.

به گزارش «پتروتحلیل»، هرچند این قیمت ها در مقایسه با دیگر مبادی خاورمیانه پایین هستند، اما برای بازار ایران پیشرفت خوشایندی محسوب می شود.

اگرچه جذب حدود 500,000 تن از موجودی و تولید آگوست اوره ایران توسط هند و خارج شدن این میزان اوره طی شش هفته آینده، تاثیرات مثبتی را در پی خواهد داشت، با این حال جهش در روند کلی قیمت های بازار ، مستلزم فروش توسط دیگر تولید کنندگان خاورمیانه به هند است.

ضمن اینکه عدم تمایل چین به صادرات در این سطح و تمایل به فروش داخلی نیز می تواند تاثیر مثبتی بر روی بازار داشته باشد. از جمله محرک های بازار می توان به نیاز برزیل به واردات حدود 500,000 تن اوره طی نیمه دوم ماه اشاره کرد، همچنین با توجه به تمایل هند به بیشترین میزان خرید اوره، احتمال می رود که به زودی تندر دیگری برگزار شود. قیمت اوره در ماه آگوست ثابت به نظر می رسد، اما در ماه سپتامبر با افزایش میزان تقاضا از سمت ترکیه و اروپا و همچنین تندر دیگری از هند مواجه خواهد شد.

در این هفته در منطقه خاورمیانه فروش اسپات گزارش نشده است. پیشنهاداتی درحدود 280pt fob دلار و بالاتر از سوی تامین کنندگان وجود دارد، ولی تریدرها تمایلی به خرید در این سطح ندارند.

قیمت خریدهای برزیل معادل 270pt دلار، نتبک خاورمیانه شده است که حایز اهمیت است. از مقدار تقریبی 500,000 تن اوره پیشنهادی توسط تامین کنندگان ایرانی ، مقدار 300,000 تن مربوط بازرگانی پتروشیمی، 100,000 تن مربوط به شیراز و 40,000 تن مربوط به KIPC است.

لازم به ذکر است که با توجه به افزایش تحریم ها و معضلات ناشی از آن، تریدر ها در مذاکرات تجاری با تولید کنندگان ایرانی، متقاضی افزایش مارجین بوده و هزینه کل پکیج تا حدود 20pt دلار پیش بینی می شود، که معرف نت بکی در حدود 255pt fob دلار برای محموله های ایران درهند است.

ارسال نظر