کد خبر : 41446

قیمت‌های تولوئن دی ایزوسیانات شورای همکاری خلیج فارس به کمترین رقم رسیدند

یکی از منابع شرکت گفت، شرکت BASF به دلیل عملیات تأمین و نگهداری و آماده‌سازی برای نصب راکتورهای جدید، در نیمه دوم ژانویه واحد خود را تعطیل کرد.

قیمت‌های تولوئن دی ایزوسیانات شورای همکاری خلیج فارس به کمترین رقم رسیدند

پتروتحلیل- انتظار می‌رود تولوئن دی ایزوسیانات شورای همکاری خلیج‌فارس به دلیل افزایش عرضه در کنار فعالیت مجدد شرکت BASF افت بیشتری را تجربه کند.

به گزارش «پتروتحلیل»، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌های نقدی وارداتی تولوئن دی ایزوسیانات شورای همکاری خلیج‌فارس در هفته‌های آتی با آغاز فعالیت مجدد شرکت BASF در واحد Ludwigshafen، به دلیل افزایش عرضه تحت‌فشار قرار بگیرد.

طبق داده‌های آیسیس، در هفته منتهی به 26 ژوئیه، قیمت‌های تولوئن دی ایزوسیانات به 3400 تا 3500 دلار در هر تن (CFR شورای همکاری خلیج‌فارس) کاهش یافتند، و به کمترین میزان خود از 3 اوت 2017 رسیدند.

داده‌های آیسیس نشان داد، قیمت‌های تولوئن دی ایزوسیانات از ژوئن 2018 روند کاهشی ثابتی داشته‌اند، اما سیر نزولی بلندمدت از ماه مارس آغاز شده است.

تولیدات مجدد تولوئن دی ایزوسیانات شرکت BASF با ظرفیت 300000 تن در سال، نقش مهمی در زنجیره عرضه تولوئن دی ایزوسیانات اروپا دارد، اما همچنین می‌تواند بازار خاورمیانه را تحت تأثیر قرار دهد.

یکی از منابع شرکت گفت، شرکت BASF به دلیل عملیات تأمین و نگهداری و آماده‌سازی برای نصب راکتورهای جدید، در نیمه دوم ژانویه واحد خود را تعطیل کرد.

این تعطیلی محدودیت عرضه تولوئن دی ایزوسیانات را در نیمه دوم سال در اروپا تشدید کرد و همچنین در افزایش قیمت‌های تولوئن دی ایزوسیانات در شورای همکاری خلیج‌فارس و رسیدن آن‌ها به بیشترین میزان خود در رقم 4650 دلار در هر تن (CFR شورای همکاری خلیج‌فارس) در ماه مارس، نقش داشت.

یکی از منابع شرکت در این هفته اشاره داشت: «بعد از نصب راکتور جدید و عملیات تأمین و نگهداری، واحد تولوئن دی ایزوسیانات کار خود را شروع کرده و در حال تولید است.»

در بازار نقدی در این هفته، هنوز عکس‌العمل واضحی در جهت قیمت‌ها به فعالیت مجدد شرکت BASF نبود، اما قیمت‌های تولوئن دی ایزوسیانات به روند کاهشی خود ادامه دادند.

یکی از منابع خاورمیانه گفت: «در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است.»

منبع اظهار داشت: «اگر BASF عرضه به مشتریان خود در خاورمیانه و آفریقا را شروع کند، روند کاهشی قیمت‌ها مطمئناً تشدید خواهد شد.»

قیمت‌های محموله‌های تولوئن دی ایزوسیانات کره‌ای و شمال شرق آسیا در این هفته محدود بودند.

تقاضا همچنان بالا نبود، اگرچه صحبت‌ها ادامه داشت. بسیاری از تولیدکنندگان اسفنج در منطقه همچنان امیدوار بودند که قیمت‌ها بیش از این کاهش پیدا کند و خریدی انجام ندادند.

عرضه کافی به نظر می‌رسد اما پیش‌بینی می‌شود که بعد از فعالیت مجدد BASF و فعالیت مجدد Hanwha Chemical کره جنوبی در واحد تولوئن دی ایزوسیانات خود در اوایل اوت، عرضه افزایش یابد.

شرکت Hanwha از 16 ژوئیه، سه خط تولید خود با ظرفیت 50000 تن در سال را به دلیل تمیز کردن مخازن تعطیل کرد، که 4 الی 5 روز برای هرکدام از آن‌ها تخمین زده شد. در این دوره، میانگین میزان تولید این واحد، در حدود 70 درصد ظرفیت خواهد بود.

ارسال نظر