کد خبر : 41429

به دنبال افزایش عرضه مشتق شده از زغال‌سنگ؛

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین Yarn در چین به کمترین میزان خود در سه ماه اخیر رسیدند

در نیمه اول 2018، ازآنجایی‌که واحدهای زغال‌سنگ بیشتری شروع به تولید این گرید کردند، عرضه داخلی پلی‌اتیلن سنگین الیاف رشد 5/5 درصد را ثبت کرد

قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین Yarn در چین به کمترین میزان خود در سه ماه اخیر رسیدند

پتروتحلیل- قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین الیاف (Yarn) در بازار نقدی داخلی چین بعد از افت ثابت از اواخر می به دنبال افزایش عرضه، در حال حاضر در کمترین میزان خود در سه ماه اخیر هستند.

به گزارش «پتروتحلیل»، طبق داده‌های آیسیس، در 20 ژوئیه، قیمت‌های نقدی پلی‌اتیلن سنگین الیاف در شرق چین با کاهش 925 یوانی یا 7/8 درصدی از 25 می، 10875 یوان در هر تن (1606 دلار در هر تن) (ex-warehouse) ارزیابی شدند.

 این ارزیابی هم قیمت‌های محموله‌های مشتق شده از زغال‌سنگ و هم مشتق شده از نفتا را تحت نظر قرار داد.

تولیدات مشتق شده از زغال‌سنگ، در حدود 45 درصد از میزان کلی تولیدات پلی‌اتیلن سنگین الیاف در چین را تشکیل می‌دهد.

از پلی‌اتیلن سنگین الیاف در تولید تور، طناب، محفظه‌های کوچک و متوسط و پارچه‌های رنگی استفاده می‌شود.

در نیمه اول 2018، ازآنجایی‌که واحدهای زغال‌سنگ بیشتری شروع به تولید این گرید کردند، عرضه داخلی پلی‌اتیلن سنگین الیاف رشد 5/5 درصد را ثبت کرد.

یکی از تاجران گفت: «ازآنجایی‌که شرکت PetroChina Fushun Petrochemical از آوریل تا ژوئن پلی‌اتیلن سنگین الیاف تولید نکرد عرضه مشتق شده از نفتا محدود بود، اما واحدهای زغال‌سنگ بیشتری با سود مناسب این گرید را تولید کردند.»

بر اساس قیمت‌های جاری، گرید های پلی‌اتیلن سنگین الیاف در مقایسه با پلی‌اتیلن سبک خطی 1577 یوان در هر تن بیشتر بودند، که این میزان نسبت به سال 2017 با فاصله 722 یوان در هر تن، بیش از دو برابر شده است.

متعاقباً، واحدهای پلی‌اتیلن سنگین/ پلی‌اتیلن سبک خطی (زغال‌سنگ) بیشتری به تولید پلی‌اتیلن سنگین به‌جای پلی‌اتیلن سبک خطی روی آورده‌اند.

شش واحد زغال‌سنگ در چین با ظرفیت تولید 1/8 میلیون تن در سال پلی‌اتیلن سنگین الیاف، در سال جاری به تولید این گرید پرداخته‌اند.

محموله‌های مشتق شده از زغال‌سنگ در هفته گذشته با رقم 10400 یوان در هر تن (ex-works) در دسترس بودند، که در مقایسه باقیمت‌های محموله‌های مشتق شده از نفتا، 800 یوان در هر تن کمتر بود.

تعدادی از شرکت‌های صنایع پایین‌دستی در شرق و جنوب چین مجذوب قیمت‌های پایین پلی‌اتیلن سنگین الیاف مشتق شده از زغال‌سنگ شدند.

یکی از منابع تولیدکننده صنایع پایین‌دستی گفت: «بعضی از شرکت‌هایی که تور و طناب می‌سازند در حدود 50 تا 70 درصد از پلی‌اتیلن سنگین الیاف مشتق شده از زغال‌سنگ خود را به گرید مشتق شده از نفتا تبدیل می‌کنند تا هزینه‌ها را کاهش دهند.»

منبع گفت: «شرکت‌هایی که برای انواع پوشش از پارچه‌های رنگی استفاده می‌کنند همگی می‌توانند از گرید های مشتق شده از زغال‌سنگ بهره ببرند.»

قیمت‌های نقدی پلی‌اتیلن سنگین الیاف مشتق شده از زغال‌سنگ به دلیل عرضه بیش‌ازحد افت زیادی داشته‌اند، که این امر منجر به این شد که تعدادی از واحدهای زغال‌سنگ به تولید دیگر گرید های پلی‌اتیلن سنگین بپردازند.

در این میان، شرکت PetroChina Daqing Petrochemical با ظرفیت تولید 240000 تن در سال پلی‌اتیلن سنگین مشتق شده از نفتا، از اواخر ژوئیه تا اواسط سپتامبر تحت عملیات تأمین و نگهداری قرار خواهد گرفت.

یکی از تاجران گفت، کاهش عرضه از روند نزولی قیمت‌های پلی‌اتیلن سنگین الیاف مشتق شده از نفتا جلوگیری می‌کند.

ارسال نظر