کد خبر : 41425

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت و گو با «پتروتحلیل»؛

آزادسازی سقف قیمت خرید پتروشیمی ها در بورس کالا، تیغ دولبه است/نظارت بر معاملات باید شدیدتر شود

متاسفانه بازار مدام در حال نوسان است و به نظر می رسد کنترل کامل بر روند معاملات بورس امکان پذیر نیست و این روند نیز برروی بازار داخل تاثیر زیادی می گذارد

آزادسازی سقف قیمت خرید پتروشیمی ها در بورس کالا، تیغ دولبه است/نظارت بر معاملات باید شدیدتر شود

پترو تحلیل -عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس معتقد است؛ امروزه بازار با ثبات مواجه نیست وتغییرات قیمت ارز، بازار داخل را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

حمید گرمابی، با اشاره به اینکه کنترل و نظارت در بورس باید افزایش یابد به خبرنگار «پتروتحلیل»،، گفت: نظارت ها در بورس باید شدیدتر شود تا کسانی که مواد اولیه را برای تولید می خواهند بتوانند به این محصولات دسترسی پیدا کنند.

وی گفت : متاسفانه  بازار مدام در حال  نوسان  است و به نظر می رسد در حال حاضر کنترل کامل بر روند معاملات بورس امکان پذیر نیست و  این روند نیز برروی بازار داخل تاثیر زیادی می گذارد.

وی در پاسخ به  این سوال که آزادسازی سقف قیمت خرید در بورس کالا می تواند دلالان را حذف کرده و اختلاف قیمت ها در بازار آزاد و بورس کالا را کاهش دهد، گفت: این تصمیم تیغ دو لبه است، به طوری که اگر سقف قیمت خرید محصولات پتروشیمی در بورس کالا لغو شود، افرادی که دارای سهمیه بهره برداری و تولیدکننده هستند، مجبور می شوند با قیمت بالاتری محصولات مورد نیاز خود را خریداری کنند.

وی در ادامه همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر اکثر خریداران محصولات پتروشیمی در بورس کالا اقدام به دلالی در این بازار می کنند، گفت: به هر حال برخی تولیدکننده هستند و برخی دیگر نیز که دلال هستند، در هر شرایطی راهی برای سودآوری از این بازار پیدا می کنند.

ارسال نظر