کد خبر : 41415

بهبود قیمت‌های ایزوپروپانول جنوب شرق آسیا به دنبال عرضه اندک؛ محدودیت محموله‌های چین

قیمت‌های نقدی ایزو پروپانول پیش از بهبود، از اواخر می تا 13 ژوئیه در حدود 8/2 افت کردند و به 895 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) رسیدند

بهبود قیمت‌های ایزوپروپانول جنوب شرق آسیا به دنبال عرضه اندک؛ محدودیت محموله‌های چین

پتروتحلیل-قیمت‌های ایزوپروپانول جنوب شرق آسیا به دنبال عرضه اندک به دلیل محدودیت محموله‌های صادراتی از چین، بعد از تقریباً دو ماه روند کاهشی، بهبود یافتند.

به گزارش "پتروتحلیل"، چین یکی از عرضه‌کنندگان اصلی ایزو پروپانول به منطقه می‌باشد.

یکی از تاجران جنوب شرق آسیا گفت: «تقاضا کاهشی است، اما اگر معامله‌کنندگان چینی تمام محموله‌های ماه اوت خود را فروخته باشند، قیمت‌های بین‌المللی باید افزایش پیدا کند.

طبق داده‌های آیسیس، در هفته منتهی به 20 ژوئیه، قیمت‌های نقدی با 10 دلار افزایش نسبت به هفته قبل، 905 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) ارزیابی شدند.

قیمت‌های نقدی ایزو پروپانول پیش از بهبود، از اواخر می تا 13 ژوئیه در حدود 8/2 افت کردند و به 895 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) رسیدند.

عرضه محموله‌های چینی برای تحویل ماه اوت با رقم 880 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) محدود بودند، درحالی‌که قیمت‌های محموله‌های ماه سپتامبر 900 دلار در هر تن (CFR جنوب شرق آسیا) گزارش شد.

یکی از تولیدکنندگان چینی گفت: «با توجه به عرضه اندک داخلی، هیچ محموله صادراتی برای ماه اوت ندارم. حتی مجبورم تا محموله‌های صادراتی تحویل نیمه اول اوت را تا نیمه دوم اوت یا نیمه اول سپتامبر به تعویق بی اندازم.»

در چین، اکثر واحدهای ایزو پروپانول مشتق شده از پروپیلن مجبور به تعطیلی شدند، و تعداد اندک باقی‌مانده با توجه به هزینه‌های بالای خوراک، میزان تولیدات خود را کاهش داده‌اند.

ترجیح خریداران ایزو پروپانول نیز محموله‌های مشتق شده از استون ارزان‌تر بود.

در کنار به تعویق افتادن فعالیت مجدد یکی از بزرگ‌ترین صادرکنندگان اصلی ایزوپروپانول چین، عرضه این کشور محدود شد.

یکی از منابع شرکت گفت، واحد ایزو پروپانول Yancheng Super Chemical با ظرفیت 150000 تن در سال در شهر جیانگسو از 30 می تعطیل مانده است. قرار بود فعالیت این شرکت از هفته منتهی به 21 تا 22 ژوئیه دوباره آغاز شود اما به دلیل مسائل محیط زیستی به تعویق افتاد.

قیمت‌های داخلی ایزو پروپانول در چین به دلیل محدودیت عرضه علیرغم کاهش فصلی تقاضا و خرید مصرف‌کنندگان نهایی به هنگام نیاز، افزایش یافته است.

منابع بازار گفتند، در 24 ژوئیه، یکی از عرضه‌کنندگان محموله‌ای باقیمت 7200 یوان در هر تن (ex-tank) فروخت، درحالی‌که قیمت‌ها در روز قبل 7050 تا 7100 یوان در هر تن (ex-tank) بودند.

 

ارسال نظر