کد خبر : 41414

درخواست انجمن شیمی آمریکا برای حذف تعرفه‌های 2/2 میلیارد دلاری بر محصولات پلاستیکی و شیمیایی چین

انجمن شیمی آمریکا اشاره داشت که 54 محصول از 114 محصول در لیست دوم چین، شیمیایی، پلاستیک‌ها و محصولات پلاستیکی هستند که می‌تواند 5/4 میلیارد دلار از صادرات آمریکا به چین را تحت‌فشار قرار دهد

درخواست انجمن شیمی آمریکا برای حذف تعرفه‌های 2/2 میلیارد دلاری بر محصولات پلاستیکی و شیمیایی چین

پتروتحلیل-یکی از مقامات انجمن شیمی آمریکا در روز چهارشنبه در بیانیه رسمی اظهار داشت، اگر دولت ترامپ تعرفه‌های 2/2 میلیارد دلاری بر محصولات پلاستیکی و شیمیایی علیه چین را حذف نکند، هزاران شغل و میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری در بخش پتروشیمی درخطر خواهد بود.

به گزارش" پتروتحلیل"، رئیس انجمن شیمی تجارت بین‌المللی اد برزیتوا به مقامات دفتر نمایندگی تجارت ایالات‌متحده گفت که اعمال این تعرفه‌ها علیه چین در زمان حیاتی برای صنعت شیمیایی آمریکا در حال رخداد است.

برزیتوا گفت: «هزینه‌ها در آمریکا بالا خواهند رفت، نه‌تنها برای شرکت‌های تحت عضویت ما، بلکه شرکت‌های صنایع پایین‌دستی که محصولات شیمیایی ساخت آمریکا می‌خرند که شامل کشاورزان و تولیدکنندگان می‌شود.»

انجمن شیمی آمریکا اشاره داشت، تولیدات کم‌قیمت محصولات شیمیایی در آمریکا، 194 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری جدید برای صنعت شیمی جذب کرده است، و جرقه رنسانسی در تولید آمریکا بود.

انجمن شیمی آمریکا هشدار داد که خطرهای اعم از تحت‌فشار اعمال تعرفه‌های آمریکا قرار گرفتن و دیگری انتقام، آن‌ها را تهدید می‌کند.

برزیتوا اضافه کرد: «محصولات پلاستیکی و شیمیایی که در لیست 2 وجود دارند، موجبات اقدام متقابل از چین را فراهم میاورد، و به چین دست بالاتر را بر روی صنعت در حال رشد ما تقدیم می‌کند.»

با توجه به گاز سنگ‌رسی و هزینه‌ها پایین‌تر تولید و صادرات محصولات شیمیایی، تولیدکنندگان شیمیایی آمریکا در مقایسه با چین در صورت نبود تعرفه‌های آمریکا و اقدام متقابل از سوی چین، برتری دارند.

برزیتوا گفت، مشکلات طولانی‌مدت با چین می‌تواند از طریق مذاکره و اجبار قوانین سازمان تجارت جهانی حل شود، اما: «اما سلاح تعرفه‌ها می‌تواند مهم‌ترین رابطه اقتصادی جهان را دشوارتر کند.»

انجمن شیمی آمریکا اشاره داشت که 54 محصول از 114 محصول در لیست دوم چین، شیمیایی، پلاستیک‌ها و محصولات پلاستیکی هستند که می‌تواند 5/4 میلیارد دلار از صادرات آمریکا به چین را تحت‌فشار قرار دهد.

موسسه نفت آمریکا نیز اظهار داشت که تعرفه‌های دولت بر فولاد و دیگر اجناس وارداتی در حال حاضر با توجه به افزایش دشواری برای بخش‌های منابع، به صنعت نفت خام و گاز طبیعی آسیب وارد کرده است.

ارسال نظر