کد خبر : 41410

قیمت‌های پی‌وی‌سی وارداتی در چین به بیشترین رقم در سه ماه اخیر رسید

پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های داخلی پی‌وی‌سی در روزهای آینده با توجه به میزان عرضه اندک و تقاضای محدود در میزان قیمت‌های جاری شناور باشند

قیمت‌های پی‌وی‌سی وارداتی در چین به بیشترین رقم در سه ماه اخیر رسید

پتروتحلیل- در چین، تولیدکننده اصلیتایوانی قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه اوت خود را برای دومین ماه پیاپی، عمدتاً به دلیل محدودیت محموله‌ها افزایش داد. طبق داده‌های شاخص قیمت chemOrbis، این روند صعودی، قیمت‌های پی‌وی‌سی در چین را به‌طور میانگین به بیشترین میزان خود از اوایل آوریل رساند

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های جدید تولیدکننده تایوانی نسبت به ژوئیه 20 دلار در هر تن افزایش یافت و به رقم 960 دلار در هر تن (CFR چین، نقدی) رسید. تعدادی از تاجران اظهار داشتند: «میزان محموله‌های تولیدکننده تقریباً محدود و در حدود 30000 تا 40000 تن می‌باشد که این میزان نصف میزان معمول محموله‌های آن‌هاست.» در بازار وارداتی، قیمت‌های پی‌وی‌سی k67  با 10 تا 20 دلار افزایش نسبت به هفته گذشته در رقم 960 دلار در هر تن (CIF چین، نقدی) گزارش شدند.

در بازار داخلی، قیمت‌های استیلن و اتیلن پایه پی‌وی‌سی عمدتاً برای دومین ماه پیاپی ثابت ماندند. پی‌وی‌سی بازارهای معاملات آتی در بازار بورس دالیان از 18 ژوئیه شاهد افت هفتگی 55 یوان در هر تن (8دلار در هر تن) بود. عرضه با توجه تعطیلی‌ها در کنار بازرسی‌های محیط زیستی اندک بود، درحالی‌که تقاضا همچنان به نیازهای خریداران محدود بود. یکی از منابع تولیدکننده چینی اظهار داشت: «اگرچه تقاضا نامناسب است اما ازآنجایی‌که عرضه بالا نیست، بر این باوریم که قیمت‌های پی‌وی‌سی در چین در روزهای آتی کاهشی را تجربه نخواهند کرد. علاوه بر این، قیمت‌های صعودی ماه اوت تولیدکننده تایوانی جو را تقویت خواهد کرد.»

در این میان، تعدادی از عرضه‌کنندگان استیلن پایه پی‌وی‌سی در این هفته، حرکت تولیدکننده تایوانی را دنبال کردند و قیمت‌های صادراتی خود را 5 تا 10 دلار در هر تن افزایش دادند.

پیش‌بینی می‌شود قیمت‌های داخلی پی‌وی‌سی در روزهای آینده با توجه به میزان عرضه اندک و تقاضای محدود در میزان قیمت‌های جاری شناور باشند و همچنین در بازار وارداتی، پیش‌بینی می‌شود که تولیدکنندگان پی‌وی‌سی آسیایی با توجه به مسائل عرضه در سراسر منطقه علیرغم تقاضای ضعیف از هند و جنوب شرقی آسیا در میان فصل جاری باران‌های موسمی، مسیر تولیدکننده تایوانی را دنبال کنند.

ارسال نظر