کد خبر : 41400

جزییات مجمع پتروشیمی پارس؛

آمادگی پتروشیمی پارس در مقابل تحریم ها

مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به اینکه قطعات یدکی برای 3 تا 6 سال آینده را تامین کردیم، گفت: با توجه به اعمال تحریم ها از سوی آمریکا، قطعات یدکی را برای سال های آینده تامین کرده و در این باره برنامه ریزی کرده ایم

آمادگی پتروشیمی پارس در مقابل تحریم ها

پتروتحلیل- مجمع پتروشیمی پارس روز گذشته با حضور مدیرعامل، مدیران و همچنین سهامداران این شرکت در سالن ایرانیان برگزار و با تصویب 475 تومان سود به کار خود پایان داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت پتروشیمی پارس در آغاز مجمع این شرکت، مسعود حسنی، مدیرعامل پتروشیمی پارس ، فعالیت ها و دستاوردهای این شرکت را تشریح کرد.

وی گفت:ظرفیت اسمی پتروشیمی پارس 4 میلیون و 495 هزارتن به صورت سالانه است که بر اساس بودجه ای که مصوب شده باید 4 میلیون و 174 هزارتن در سال 96 تولید داشتیم اما در واقعیت پتروشیمی پارس 3 میلیون و 896 هزارتن در سال گذشته تولید داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تولید اتان، پروپان، بوتان، پنتان، اتیل بنزن و استایرن منومر در پتروشیمی پارس، افزود: به این ترتیب تولیدات شرکت پتروشیمی پارس در سال 96 نسبت به سال 95 کاهش یافته است.

وی با اشاره به اینکه چند عامل در کاهش تولیدات پتروشیمی پارس در سال 96 تاثیر گذار بوده است، گفت: تغییر آنالیز خوراک مخزن پارس جنوبی، مشکلات داخلی پالایشگاه، عدم تحویل گاز به موقع  شرکت های بالا دست مانند شرکت ملی گاز ایران و عدم تامین به موقع خوراک توسط پتروشیمی مبین سبب شد تا در مجموع حدود 585 هزار تن کاهش تولید نسبت به سال 95 داشته باشیم.

وی همچنین در ادامه با اشاره به تحریم ها در صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی پارس  در حال توانمند سازی شرکای خارجی، تنوع مشتریان و توانمند سازی صنایع پایین دست داخلی براساس اقتصاد مقاومتی برای مقابله با تحریم ها است.

مدیرعامل پتروشیمی پارس در پاسخ به این سوال که آیا پتروشیمی پارس برای کاهش هزینه های حمل قصد خرید کشتی را دارد، گفت: پاسخ به این سوال می تواند سیاست های ما را در مقابله با تحریم ها فاش کند.

 وی همچنین در ادامه افزود: در شرایط فعلی بر دو موقعیت تاکید داریم؛ افزایش تاب آوری در مقابل شرایط جدید و ریسک ها و تحریم ها و همچنین راه حل های دور زدن تحریم ها را برنامه ریزی کرده ایم.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر تنوع مشتریان ایجاد کرده ایم و همچنین با افزایش سود آوری قصد داریم تا به ظرفیت اسمی برسیم.

مدیرعامل پتروشیمی پارس با اشاره به اینکه قطعات یدکی برای 3 تا 6 سال  آینده را تامین کردیم، گفت: با توجه به اعمال تحریم ها از سوی آمریکا، قطعات یدکی را برای سال های آینده تامین کرده و در این باره برنامه ریزی کرده ایم.

در ادامه این مجمع پرداخت های عمده شرکت پتروشیمی پارس در سال 96 مورد بررسی قرار گرفت. 

پرداخت های عمده شرکت پتروشیمی پارس در سال 1396 شامل پرداخت به شرکت ملی گاز ایران بابت خوراک به مبلغ 21.100 میلیارد ریال، پرداخت به پتروشیمی نوری بابت خوراک به ملبغ 6.300 میلیارد ریال، پرداخت به سهامداران از بابت سود عملکرد سال 95 مبلغ 24.990 میلیارد ریال، پرداخت به شرکت پتروشیمی بو علی سینا بابت خوراک به مبلغ 2.040 میلیارد ریال، پرداخت به پلیمر آریاساسول از بابت اتیلن دریافتی مبلغ 4.321 میلیارد ریال ، پرداخت مبلغ2.530 میلیارد ریال به شرکت پتروشیمی مبین بابت سرویس های جانبی و پرداخت مبلغ 748 میلیارد ریال به مجتمع گاز پارس جنوبی گاز سوخت عنوان شد.

همچنین دستاورد های مالی شرکت پتروشیمی پارس شامل افزایش 29 درصدی میزان فروش نسبت به سال قبل، افزایش 16 درصدی سود ناخالص نسبت به سال قبل، افزایش 22 درصدی سود عملیاتی نسبت به سال قبل، افزایش 23 درصدی میزان سود خالص نسبت به سال قبل و افزایش 24 درصدی درآمد های غیر عملیاتی نسبت به سال قبل بوده است.

در پایان این جلسه نیز با مخالفت نماینده سازمان بورس با سود ٥٠٠ تومانی، سود نقدی ۴۷۵ تومانی در مجمع پتروشیمی پارس به تصویب رسید که از 15 مرداد با مراجعه حضوری به شعب بانک تجارت قابل دریافت است.

ارسال نظر