کد خبر : 41372

روند ثابت پی‌وی‌سی در چین پیش از قیمت‌گذاری‌های ماه اوت

قیمت‌های بازارهای معاملات آتی اخیراً افزایش ‌یافته‌اند. اما، ازآنجایی‌که خریداران ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به مقدار نیاز خود محدود کنند، سیر بازار داخلی پی‌وی‌سی ثابت است

روند ثابت پی‌وی‌سی در چین پیش از قیمت‌گذاری‌های ماه اوت

پتروتحلیل- در چین، قیمت‌های داخلی و وارداتی در طی هفته روند ثابتی داشتند. معامله‌کنندگان عمدتاً پیش از اعلام قیمت‌های ماه اوت تولیدکننده تایوانی موضع انتظار و رصد را اتخاذ کرده‌اند.

به گزارش «پتروتحلیل»، در بازار داخلی، قیمت‌های پی‌وی‌سی استیلن و اتیلن عمدتاً در حدود میزان قیمت‌های هفته گذشته شناور بودند. بین 9 تا 11 ژوئیه، بازارهای معاملات آتی پی‌وی‌سی در بازار بورس دالیان شاهد افزایش 215 یوانی در هر تن (32 دلار در هر تن) بودند. علیرغم روند صعودی بازارهای معاملات آتی و قیمت‌های بالای ذغال سنگ در میان بازرسی‌های محیط زیستی، تقاضا با توجه به تنش تجاری بین آمریکا و چین اندک بود.

یکی از تاجران اظهار داشت: «قیمت‌های بازارهای معاملات آتی اخیراً افزایش ‌یافته‌اند. اما، ازآنجایی‌که خریداران ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به مقدار نیاز خود محدود کنند، سیر بازار داخلی پی‌وی‌سی ثابت است. ما بر این باوریم که عرضه کلی داخلی هم‌زمان با پایان تعطیلی واحدها در دوره ژوئن تا ژوئیه، افزایش خواهد یافت.»

در بازار وارداتی، میزان کلی قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 نسبت به هفته گذشته در رقم 940 تا 950 دلار در هر تن (CIF چین، نقدی) ثابت ماند، درحالی‌که قیمت پی‌وی‌سی آمریکایی در رقم 890 تا 900 دلار در هر تن (CIF) گزارش شد. یکی از تولیدکنندگان تایوانی پیش از اعلام قیمت ماه اوت تولیدکننده بزرگ تایوانی، قیمت‌های جدید خود را ارائه نداد.

در بازار وارداتی، انتظارات از قیمت‌های ماه اوت تولیدکننده، عمدتاً از تغییرات کاهشی خبر می‌دهد. اگرچه، تعدادی از معامله‌کنندگان بر این باورند که قیمت‌های جدید با توجه به عوامل مختلفی اعم از محدودیت عرضه پی‌وی‌سی، روند صعودی قیمت‌های نقدی اتیلن در آسیا، ضعف قیمت‌های نفت خام و محدودیت تقاضا از هند و چین، هم می‌توانند افزایش پیدا کنند و هم کاهش. همچنین در بازار داخلی، پیش‌بینی می‌شود که قیمت‌ها در روزهای آتی روند ثابت داشته باشند.

سرخط خبرها

  • تقاضای اندک در میان جنگ تجاری با آمریکا
  • افزایش 215 یوانی بازارهای معاملات آتی پی‌وی‌سی از اویل هفته
  • افزایش قیمت‌های ذغال سنگ به دلیل بازرسی‌های محیط زیستی
  • روند صعودی پلی‌اتیلن C2، بی‌ثباتی بازارهای معاملات آتی نفت خام
  • شکل‌گیری روند قیمتی پی‌وی‌سی وارداتی بعد از قیمت‌گذاری‌های ماه اوت
  • پی‌وی‌سی k67 وارداتی (دلار در هر تن): 940 تا 950 (CIF)
ارسال نظر