کد خبر : 41338

دورنماهای متفاوت بازار پی‌وی‌سی ماه ژوئیه در ترکیه؛

افزایش قیمت پی وی سی از سوی شرکت Petkim و تعجب معامله گران

ازآنجایی‌که پیشنهادهای قیمتی همچنان پایین است، تقاضا تغییر نکرده است. اگرچه، امیدواریم که این شرایط هر چه زودتر بهبود یابد

افزایش قیمت پی وی سی از سوی شرکت Petkim و تعجب معامله گران

پتروتحلیل- در ترکیه، قیمت‌های پی‌وی‌سی ماه ژوئیه از سوی شرکت Petkim با 25 دلار افزایش در هفته جاری همراه بود. اکثر معامله‌کنندگان با توجه به قراردادهای پایین اتیلن ماه ژوئیه در اروپا، از این حرکت متعجب شدند.

به گزارش «پتروتحلیل»، قیمت‌های پی‌وی‌سی در بازار داخلی نیز تاکنون با واکنشی روبه‌رو نبوده‌اند، اگرچه، بازه کلی پی‌وی‌سی k67  در حول میزان قیمت‌های هفته گذشته در مقدار 1150 تا 1220 دلار در هر تن (ex-warehouse ترکیه، نقدی، مالیات بر ارزش‌افزوده) شناور بوده است. قیمت گرید های خاص نیز بدون تغییر خاصی در رقم 1220 تا 1260 دلار در هر تن باقی ماندند. فروشندگان گفتند: «ازآنجایی‌که پیشنهادهای قیمتی همچنان پایین است، تقاضا تغییر نکرده است. اگرچه، امیدواریم که این شرایط هر چه زودتر بهبود یابد.»

در بازار وارداتی، قیمت‌های پی‌وی‌سی k67 اروپایی در میزان 930 تا 980 دلار در هر تن (CIF ترکیه، نقدی با توجه به سیاست‌های مختلف تاجران) قرار گرفتند. تعدادی از تاجران علیرغم قراردادهای اتیلن تلاش کردند تا قیمت‌های خود را 10 تا 20 دلار در هر تن افزایش دهند، درحالی‌که باقی با توجه به مقاومت خریداران به ارائه تخفیف ادامه دادند. یکی از معامله‌کنندگان گفت: «میزان منطقی قیمت‌ها در این هفته 930 تا 940 دلار در هر تن می‌باشد.»

معامله‌کنندگان گزارش دادند: «یکی از تولیدکنندگان اروپای غربی با توجه به محدودیت مواد، هنوز قیمت‌های جدید پی‌وی‌سی را اعلام نکرده است.» معامله‌کنندگان در ایتالیا گزارش دادند که یکی از تولیدکننده‌های اصلی قیمت ماه ژوئیه خود را 10 یورو در هر تن افزایش داده است. گفته می‌شود که تولیدکننده خود را برای تعطیلات 1 ماه که از اواخر اوت شروع می‌شود، آماده می‌کند، اگرچه این امر مستقیماً از خود شرکت تائید نشده است.

قیمت مناطقی که شامل 6.5 درصد مالیات هستند در بین 910 تا 935 دلار در هر تن می‌باشد، درحالی‌که پی‌وی‌سی بدون مالیات کره جنوبی به 935 تا 945 دلار در هر تن (همگی CIF، نقدی) رسید.

جو بازار تحت تأثیر عوامل مخالف همچون سیاست صعودی شرکت Petkim، گزارش‌ها در مورد محدودیت کالا از سوی یکی از تولیدکنندگان بزرگ اروپایی و تقاضای نامناسب برای محصول نهایی قرار گرفته است. یکی از خریداران گفت: «تولیدکنندگان شرکت‌های خود را با نرخ‌های پایین مدیریت می‌کنند. عرضه داخلی کافی می‌باشد درحالی‌که مناطق زیادی برای واردات در دسترس است.» از سوی دیگر، اگر قیمت‌های پایین‌تر در دسترس قرار بگیرند و تقاضا بهبود یابد، وضعیت فروشندگان بهبود خواهد یافت.

سرخط خبرها

  • معامله‌کنندگان: غیاب تولیدکننده پی‌وی‌سی اروپایی در ماه ژوئیه
  • افت 15 یورویی پلی‌اتیلن C2 در اروپا
  • علیرغم تلاش‌ها روند کاهشی تداوم میابد
  • تقاضا همچنان نامناسب است
  • نظرات متفاوت معامله‌کنندگان در مورد آینده بازار
  • پی‌وی‌سی K67 اروپا (دلار در هر تن): 930 تا 980 (CIF)
  • پی‌وی‌سی K67 با عوارض (دلار در هر تن): 910 تا 935 (CIF)
  • پی‌وی‌سی k67 داخلی (دلار در هر تن): 1150 تا 1220 (شامل مالیات بر ارزش‌افزوده)

ارسال نظر