کد خبر : 41294

کاهش عوارض گمرکی چین برای کالاهای وارداتی 5 کشور مختلف

به علت بالا گرفتن اختلافات تجاری با آمریکا، عوارض گمرکی 8،549 کالای وارداتی تولیدی از هند، کره‌ی جنوبی، بنگلادش، لائوس و سری لانکا را در راستای تجدید و تقویت کانال‌های واردات چین حذف کرده و یا کاهش خواهد داد

کاهش عوارض گمرکی چین برای کالاهای وارداتی 5 کشور مختلف

پتروتحلیل- کمیسیون عوارض گمرکی شورای ملی چین در اطلاعیه‌ای که روز 26 ماه ژوئن منتشر شد اعلام کرد این نهاد عوارض گمرکی طیف وسیعی از کالاهای وارداتی 5 کشور آسیایی را از یکم ماه جولای حذف کرده و یا کاهش خواهد داد.

به گزارش «پتروتحلیل»، این کمیسیون، به علت بالا گرفتن اختلافات تجاری با آمریکا، عوارض گمرکی 8،549 کالای وارداتی تولیدی از هند، کره‌ی جنوبی، بنگلادش، لائوس و سری لانکا را در راستای تجدید و تقویت کانال‌های واردات چین حذف کرده و یا کاهش خواهد داد.

این کالاها شامل موارد بسیاری از قبیل محصولات پتروشیمی، کشاوری و درمانی، پوشاک، فولاد و آلومینیوم می‌شود.

عوارض آکریلونیتریل بوتادین استایرن، پلی استایرن، پلی اتیلن سنگین، پلی اتیلن سبک و پروپیلن کوپلیمر دسته‌ای از 6/5 به 6 درصد کاهش خواهد یافت و پی وی سی نیز به جای 6/5 درصد گذشته شامل تنها 4/2 درصد عوارض خواهد شد. این کمیسیون اعلام داشت عوارض گمرکی برای واردات پلی اتیلن سبک خطی، پلی پروپیلن هموپلیمر و پلی اتیلن ترفتالات همچنان در نرخ 6/5 درصد باقی می‌ماند.

انتظار می‌رود این اقدام چین موجب تسهیل فعالیت‌های تبادلاتی بین اقتصادهای منطقه آسیا-اقیانوسیه و تقویت سیستم چندجانبه تجاری این کشور شود. 

ارسال نظر